کشاورزی روز

( مقالات و تازه های دنیای کشاورزی و محیط زیست )
امروز یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
کشاورزی روز

معرفی جدیدترین ابزار هوشمند و تكنولوژی هاى نوين آبيارى و كنترل از راه دور در نمایشگاه پکن + تصاویر

پنجمين نمايشگاه بين المللي ابزار و فناوري هاى هوشمند كشاورزى چين - پكن با موضوع معرفی جدیدترین ابزار هوشمند و تكنولوژي هاى نوين آبيارى و كنترل از راه دور

دولت چين از سال ٢٠١٠ در امر توسعه فن آورى پيشرفته و هوشمند در حوزه كشاورزى سرمایه گذارى كلان و بنيادى کرده است. در همين راستا دولت از پنج سال گذشته در شهر پكن و در محل نمايشگاه هاى بين المللي اقدام به برگزارى نمايشگاه ابزار و ادوات بسيار پيشرفته و هوشمند در كشاورزى کرده است.

به گزارش کشاورزی روز به نقل از ایانا ، دکتر محمد حسین عمادی مشاور فناوری های نوین وزیر جهاد کشاورزی و عضو انجمن دولتی ایران و چین ، ماحصل دیدار خود از این نمایشگاه که در سال جارى به ابزار هوشمند و تكنولوژي هاى نوين آبيارى و كنترل از راه دور اختصاص يافته، در اختیار ایانا قرار داده که از نظرتان می گذرد:

از نكات برجسته در اين نمايشگاه، مي توان به چند موردكه در بازديد يك روزه رويت شد، اشاره کرد:

١- ظهور پر رنگ پهبادهاى خاص فعاليت هاى كشاورزى. اين پهبادها كه تاكنون عمدتا جهت تهيه اطلاعات هوايي در ارتفاع كم از آن ها استفاده مي شد، هم اكنون به صورت فراگير در فعاليت ها و اقدامات عمليات كشاورزى از آن ها استفاده مي شود. 

فعاليت هايي همچون استفاده در سمپاشي، كودهاى ميكرو و علف كش ها. اين پهبادها كه توسعه فراوانى در زمينه ظرفيت باطرى و قدرت عملياتى يافته اند مي توانند با دقت فراوان و هزينه كمتر بسيارى از فعاليت ها را در مزارع كشاورزى بزرگ انجام دهند. 

٢- وجود ابزار هوشمند Smart در سنجش و انتقال الكترونيك اطلاعات و داده هاى آب و هوايي جهت ايجاد پايگاه اطلاعاتى جامع با استفاده از انرژى خورشيدى. 

٣- تكنولوژي هاى جديد در ابزار و ادوات آبيارى تحت فشار مانند لوله هاى تيپ با تنوع و كارايي بيشتر و هزينه كمتر. بخصوص نوع جديدى از لوله هاى تيپ نشتى (Moistube) كه جهت استفاده در زير خاك در مناطق كويرى و جهت احيای بيابان مي توان از آن استفاده کرد. 

٤- ابزار هوشمند كنترل كننده بهره بردارى از منابع آب همچون كنتورهاى هوشمند كه مي توانند بر اساس برنامه ريزى از قبل و هم روش امواج جريان و ميزان بهره بردارى از آب را كنترل و هدايت کنند. 

لازم به ذكر است دولت چين كه با پديده خشكسالي و محدوديت منابع آبي در مناطق شمال و غرب چين مواجه است، به صورت جدى در حال سرمايه گذارى و حمايت ازمراكز تحقيقات و شركت هايي است كه به دنبال استفاده فن آوري هاى نوين آب اندوز كه مي تواند در صرفه جويي از مصرف آب به اين كشور كمك كند، است. 

در كنار اين نمايشگاه جلسات سخنرانى و گفت و گو پيرامون فناوري هاى موردنظر نيز برگزار گرديد.


















 

 


دسته بندی:
برچسب ها : معرفی جدیدترین ابزار هوشمند و تكنولوژي هاى نوين آبيارى و كنترل از راه دور , جدیدترین ابزار هوشمند و تكنولوژي هاى نوين آبيارى و كنترل از راه دور , تكنولوژي هاى نوين آبيارى و كنترل از راه دور , نمایشگاه پکن ,
مطالب مرتبط :

ارسال نظر

کد امنیتی رفرش

مطالب تصادفی

مطالب پربازديد