کشاورزی روز

( مقالات و تازه های دنیای کشاورزی و محیط زیست )
امروز یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
کشاورزی روز

اگر میوه وارد شود از عرضه آن جلوگیری می‌کنیم

اگر میوه وارد شود، از عرضه آن در بازار جلوگیری خواهیم کرد چراکه با توجه به میزان بالای تولید میوه در کشور و تکمیل بودن انبارها و سردخانه‌ها از تولید کشاورزان ایرانی باید از تولیدکنندگان داخلی حمایت کرد.

سیدرضا نورانی - رییس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی اظهار کرد: با توجه به تولیدات و ذخیره‌سازی بالای میوه در سال جاری هیچ نیازی به واردات نداریم چراکه واردات در این شرایط جز ارزبری و خسارت به تولیدکننده حاصلی برای کشور نخواهد داشت.

نورانی برنامه‌ریزی برای افزایش تولید و صادرات محصولات کشاورزی ایران را که پتانسیل‌های بالایی در تولید و اشتغال‌زایی دارد، ضروری دانست.

همچنین به گفته مختار مهدی‌زاده - نایب رییس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی - تولید سیب و پرتقال در حد مطلوبی بوده و با توجه به ادعاهای مسوولان مبنی بر ذخیره‌سازی این محصولات به واردات میوه برای تنظیم بازار شب عید نیازی نداریم.

وجود ذخائر 800 هزار تنی میوه سردخانه‌های ارومیه

مجتبی شادلو - رییس اتحادیه باغداران - نیز با تاکید بر اینکه در حال حاضر هیچ مشکلی برای تامین نیاز کشور نداریم ، گفت: آنچه امروز در بازار مشاهده می‌شود بیانگر عرضه محصولات کشاورزی و میوه‌های داخلی به قیمت بسیار پایین است اما با نگاهی منصفانه می‌توان گفت بسیاری از این قیمت‌ها حتی با هزینه‌ تمام شده‌اش برای تولیدکننده برابر نیست.

وی افزود: با توجه به ذخائرغنی میوه در سردخانه‌های کشور تا پایان فصل بهار این محصولات در انبار‌ها موجود است و نیازی به واردات نداریم.

شادلو با اشاره به ذخائر 800 هزار تنی سردخانه‌های آذربایجان غربی از میوه عنوان کرد: اگر امسال واردات محصولات کشاورزی در قالب میوه و محصولات باغی صورت بگیرد، نهایت خیانت به این بخش بوده و تیشه به ریشه تولید می‌زند. 

منبع : خبرگزاری ایسنا

دسته بندی:
برچسب ها : میوه , تولید میوه , محصولات کشاورزی ,
مطالب مرتبط :

ارسال نظر

کد امنیتی رفرش

مطالب تصادفی

مطالب پربازديد