کشاورزی روز

( مقالات و تازه های دنیای کشاورزی و محیط زیست )
امروز یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
کشاورزی روز

اجرای کشت فراسرزمینی برای تامین دانه های روغنی و نهاده های دام و طیور

براساس سیاست وزارت جهادکشاورزی برای تامین دانه های روغنی مورد نیاز کشور، امسال کشت فراسرزمینی در سه کشور اوکراین قزاقستان و غنا اجرایی می شود.

 

 محمدرضا شافعی نیا در نشست خبری به مناسبت هفته دولت، افزود: کشت فراسرزمینی دانه های روغنی و نهاده های دام و طیور و همچنین ورود آب مجازی به کشور از سیاست های مهم وزارت جهادکشاورزی است که طی دو سال گذشته به طور جدی مورد پیگیری بوده است.

وی اظهار داشت: به دلیل کمبود منابع آبی و تغییرات اقلیمی امکان توسعه کشت برخی دانه های روغنی در کشور وجود ندارد، در همین راستا برای تامین دانه های روغنی و نهاده های دام و طیور کشور باید کشت فراسرزمینی اجرایی شود.

وی ادامه داد: در صورتی که بتوانیم حدود 12 تا 15 سال اراضی مورد نظر را برای کشت فراسرزمینی در کشورهای هدف اجاره کنیم بخشی از نیاز داخلی که وابسته به واردات است، تامین می شود.

وی درباره تضمین سرمایه گذاری برای کشت فراسرزمینی نیز گفت: هم اکنون وزارت جهادکشاورزی ساختاری را دنبال می کند که بتواند از سرمایه گذاران کشت فراسرزمینی حمایت و پشتیبانی کند تا ریسک تولید آنان در خارج از مرزهای کشور کاهش یابد.

مدیرعامل موسسه جهاد استقلال با بیان آنکه حدود 40 درصد اقتصاد خانوار برپایه غذا قرار دارد، گفت: بنابراین تامین امنیت غذایی نقش اساسی در اقتصاد خانوار دارد که باید برای کاهش قیمت ها و دسترسی آسان آن شرایط فراهم شود که وزارت جهادکشاورزی به عنوان متولی تولید غذای کشور استراتژی حمایت و پشتیبانی از تولید کنندگان و مصرف کنندگان را در دستور کار دارد.

وی بهره وری در بخش آب و خاک، نیروی انسانی، انرژی، تثبیت قیمت ها، توسعه مکانیزاسیون و افرایش بهره وری تولید را از دیگر برنامه های مهم وزارت جهاد کشاورزی برشمرد.

منبع سایت وزارت جهاد کشاورزی 

 

دسته بندی:
برچسب ها : تامین دانه های روغنی مورد نیاز کشور , اوکراین , قزاقستان , غنا , نهاده های دام و طیور , کشت فراسرزمینی , کشت فراسرزمینی دانه های روغنی , کشت فراسرزمینی دانه های روغنی و نهاده های دام و طیور , سرمایه گذاری برای کشت فراسرزمینی , وزارت جهادکشاورزی , سرمایه گذاران کشت فراسرزمینی , دانه های روغنی ,
مطالب مرتبط :

ارسال نظر

کد امنیتی رفرش

مطالب تصادفی

مطالب پربازديد