کشاورزی روز

( مقالات و تازه های دنیای کشاورزی و محیط زیست )
امروز دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
کشاورزی روز

ضبط و معدوم سازی بیش از 2 هزار کیلوگرم ماهی قزل آلای آلوده در شهرستان کیار

به گفته دکتر عبدالمحمد نجاتی مدیرکل دامپزشکی استان چهارمحال و بختیاری بیش از 2 هزارکیلوگرم ماهی قزل آلای آلوده به مالاشیت‌گرین در مزارع پرورش ماهی شهرستان کیار که پس از انجام آزمایشات لازم دارای باقی‌مانده مالاشیت‌گرین بودند با حضور نماینده دادستان، نماینده بخشداری، نیروی انتظامی شهرستان کیار و نمایند اداره کل دامپزشکی استان چهارمحال و بختیاری ضبط و معدوم شد. 

دکتر نجاتی با اعلام این خبر افزود: مزارع پرورش ماهی در صورت استفاده از ماده مالاشیت‌گرین علاوه بر معدوم شدن ماهیان آنها با هماهنگی مراجع قضایی در صورت تکرار از ادامه فعالیت آنها جلوگیری می شود.
دکتر نجاتی همچنین اعلام کرد: جایگزین ماده مالاشیت‌گرین در داروخانه های مجاز دامپزشکی در سطح استان وجود دارد و احتیاجی به استفاده از این ماده شیمیایی ممنوعه نیست. 
مدیرکل دامپزشکی استان همچنین افزود: از تمامی مزارع پرورش ماهی در استان نمونه گیری و آزمایش می شود و در صورت وجود مالاشیت‌گرین در گوشت ماهی آنها اجازه ارسال ماهی به بازار مصرف داده نمی شود و معدوم سازی انها صورت می گیرد.

منبع : سایت سازمان دامپزشکی کشور

 

دسته بندی:
برچسب ها : دامپزشکی استان چهارمحال و بختیاری , بیش از 2 هزارکیلوگرم ماهی قزل آلای آلوده به مالاشیت‌گرین در مزارع پرورش ماهی شهرستان کیار , شهرستان کیار , مزارع پرورش ماهی شهرستان کیار , مزارع پرورش ماهی , جایگزین ماده مالاشیت‌گرین , ماده مالاشیت‌گرین , مالاشیت‌گرین , ماده شیمیایی ممنوعه , وجود مالاشیت‌گرین در گوشت ماهی ,
مطالب مرتبط :

ارسال نظر

کد امنیتی رفرش

مطالب تصادفی

مطالب پربازديد