کشاورزی روز

( مقالات و تازه های دنیای کشاورزی و محیط زیست )
امروز دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
کشاورزی روز

کشف مرکز غیرقانونی نگهداری پرندگان وحشی در حاشیه شهر قم

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: یک مرکز غیرقانونی نگهداری، تکثیر و خرید و فروش پرندگان وحشی در حاشیه شهر قم کشف و تمامی گونه های پرندگان ضبط شد.

به گزارش کشاورزی روز به نقل از سازمان حفاظت محیط زیست ، سید رحمان دانیالی از کشف مرکز غیرقانونی نگهداری، تکثیر و خرید و فروش پرندگان وحشی در یکی از محلات حاشیه ای شهر قم خبر داد و گفت: بیش از 50 قطعه از انواع گونه های پرندگان خشکی و کنارآبزی در این مرکز کشف و برای رهاسازی در طبیعت ضبط شده است.

وی با بیان اینکه این مرکز غیرقانونی که در یک دامداری متروکه قرار گرفته بود، با گزارش یکی از شهروندان دوستدار محیط زیست کشف شده است، اظهار داشت: در میان پرندگان کشف شده انواع غاز، اردک، قو، آنقوت، کبک، مرغ مینا، قمری، فلامینگو و طاووس به چشم می خورد که به صورت جمعی در شرایط نامناسبی نگهداری می شدند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم از مشارکت شهروندان در کشف و رسیدگی به تخلفات زیست محیطی در حوزه های طبیعی و انسانی قدردانی کرد و گفت: این پرندگان وحشی و ارزشمند برای تیمار و نگهداری بر اساس ضوابط به یکی از دوستداران طبیعت تحویل داده شده اند و پس از اطمینان از سلامت و وجود شرایط لازم در دامان طبیعت رهاسازی خواهند شد.

دسته بندی:
برچسب ها : حفاظت محیط زیست استان قم , مرکز غیرقانونی نگهداری، تکثیر و خرید و فروش پرندگان وحشی , قم , کشف مرکز غیرقانونی نگهداری، تکثیر و خرید و فروش پرندگان وحشی , شهروندان دوستدار محیط زیست , تخلفات زیست محیطی , پرندگان وحشی ,
مطالب مرتبط :

ارسال نظر

کد امنیتی رفرش

مطالب تصادفی

مطالب پربازديد