کشاورزی روز

( مقالات و تازه های دنیای کشاورزی و محیط زیست )
امروز دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
کشاورزی روز

ایران به عضویت شبکه جهانی پایش حریق درآمد

فرمانده یگان حفاطت منابع طبیعی کشور دردومین همایش بین المللی مدیریت بحران گفت: برای استفاده از ظرفیت های بین المللی، ایران در سال جاری به عضویت شبکه جهانی پایش حریق درآمد.
به گزارش کشاورزی روز به نقل از مرکز اطلاع رسانی سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور- سرهنگ قاسم سبزعلی در سالن اجتماعات نمایشگاه شهر آفتاب افزود: آتش سوزی جنگل ها و مراتع اساسی ترین چالش امروز در حوزه منابع طبیعی است و سالانه 15 هزار هکتار از عرصه های منابع طبیعی کشور طعمه حریق می شود.
سبزعلی با بیان اینکه بیش از 90 درصد این آتش سوزی ها منشاء انسانی دارد، فرهنگ سازی و آموزش مردم محلی را بهترین راهکار برای پیشگیری از بروز حریق درجنگل ها و مراتع برشمرد.
وی گفت: 60 هزار جوامع محلی در حاشیه جنگل ها و مراتع حضور دارند و تاکنون بخش اعظمی از آنان آموزش های لازم را فراگرفته و تجهیزات و امکانات اطفای حریق در اختیار آنان قرار داده شده است.
سرهنگ سبزعلی همچنین یادآور شد: سازمان جنگل ها به منظور ایجاد انگیزه بیشتر در میان مردم، تلاش دارد معیشت و زندگی مردم محلی را با منابع طبیعی گره زند تا میزان خسارت به آن کاهش پیدا کند.
فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل ها خاطر نشان ساخت: در سال گذشته برای پیشگیری و تامین و تجهیز ناوگان اطفای حریق درخواست 8 میلیارد تومان اعتبار کردیم اما تنها بخشی از آن اختصاص یافت.
وی گفت: در سال جاری بنا داریم با بکارگیری هلی کوپتر و راه اندازی و تجهیز پایگاه های اطفای حریق، میزان آتش سوزی در جنگل ها و مراتع را کاهش دهیم  زیرا  با توجه به ابزار ها و تکنولوژی موجود در کشور این توانمندی وجود دارد تا مخاطرات چالش زا در حوزه منابع طبیعی کاهش پیدا کند.   

دسته بندی:
برچسب ها : شبکه جهانی پایش حریق , سرهنگ قاسم سبزعلی , جنگل ها و مراتع , سازمان جنگل ها , میزان آتش سوزی در جنگل ها و مراتع ,
مطالب مرتبط :

ارسال نظر

کد امنیتی رفرش

مطالب تصادفی

مطالب پربازديد