کشاورزی روز

( مقالات و تازه های دنیای کشاورزی و محیط زیست )
امروز دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
کشاورزی روز

برپایی نمایشگاه عکس طبیعت در همدان

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان در مراسم افتتاح نمایشگاه عکس های طبعت محمد علیزاده با عنوان شاید گام آخر عنوان کرد: نمایش جلوه های طبیعت از طریق هنر، زیرساخت مناسبی برای معرفی جاذبه های طبیعی استان فراهم می کند .

به گزارش کشاورزی روز به نقل از  روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست ، محمدرضا محمدی در این مراسم با اشاره به نامگذاری 29 دی ماه با عنوان روز هوای پاک اضافه کرد: هوای پاک از سرمایه ها و مواهب الهی است که همدان علی رغم برخورداری از هوای با کیفیت نسبتا مطلوب، نیازمند مراقبت بیشتری است.
محمدی افزود: 30 درصد کانون های مولد ریزگرد در همدان، داخلی هستند و و به به دلیل عدم مراقبت از منابع طبیعی با شتاب به سمت بروز بحران می رویم.
وی برگزاری نمایشگاه عکس های طبیعت شاید گام آخر را فرصتی برای توجه عمومی به طبیعت و محیط زیست دانست و اظهار کرد: نتوانسته ایم از سرمایه های طبیعتی به طور باید و شاید مراقبت کنیم و امروز به شدت نیازمند این هستیم که نسل جوان با مقوله محیط زیست وحفظ آن بیشتر آشنا شود.
وی با قدردانی از تلاش های خستگی ناپذیر محمدعلیزاده در جمع آوری نمونه های جانوری برای برپایی موزه ها گفت: علیزاده را از 3 دهه پیش، زمانی که دانشجوی دانشگاه بوعلی سینای همدان بودم می شناسم و موزه های تاریخ طبیعی و آمادای، زیرساخت های بزرگی برای معرفی جاذبه های استان است و بازدید از این موزه ها و نمایشگاه های عکس مرتبط با محیط زیست، فرصتی است تا همه ما را متوجه این نکته کند که نتوانسته ایم از این سرمایه ها آنگونه که باید و شاید مراقبت کنیم و امروز به شدت نیازمند آشنایی هرچه بیشتر نسل جوان با ارزش مواهب طبیعی و حفظ آنها هستیم.
وی با بیان اینکه بر اساس سیاست های توسعه ای استان، اکوتوریسم باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد اظهار کرد: می بایست شرایط را به نحوی پیش ببریم که همدان از آنچه دارد و از آنچه مستحقش هست برخوردار شود.
گفتنی است نمایشگاه عکس محمد علیزاده با عنوان شاید گام آخر با موضوع عکس های طبیعت و گونه های جانوری، تا 2 بهمن ماه در ساعات 15.30 تا 19 در گالری مجموعه عین القضات همدانی، پذیرای بازدید کنندگان است.
این نمایشگاه با مشارکت حفاظت محیط زیست استان، میراث فرهنگی و گردشگری همدان و معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری همدان برپا شده است .

دسته بندی:
برچسب ها : عکس , طبیعت , عکس طبیعت , نمایشگاه عکس طبیعت , نمایشگاه عکس ,
مطالب مرتبط :

ارسال نظر

کد امنیتی رفرش

مطالب تصادفی

مطالب پربازديد