کشاورزی روز

( مقالات و تازه های دنیای کشاورزی و محیط زیست )
امروز یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
کشاورزی روز

مجوز واردات 550 هزار تن شکر صادر شده است

معاون بازرگانی داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران با اشاره به اینکه میزان مصرف سالانه شکر در کشورحدود 2.2 تا 2.4 میلیون تن برآورد می‌شود، گفت: تا پایان سال گذشته یک میلیون و ۶۵۰ هزار تن شکر ازمحل تولیدات داخلی تامین شده و۵۵۰ هزار تن کسری تولید ازطریق واردات تامین میشود.

به گزارش کشاورزی روز به نقل از روابط عمومی شركت بازرگانی دولتی ايران: حسن عباسی معروفان با اشاره به اينكه  دولت مجوز واردات 550 هزار تن شکر را صادر کرده، افزود: در سال زراعی گذشته تا پایان سال یک میلیون و 640 هزار تن شکر از تولیدات چغندر و نیشکر داخلی استحصال شد که 750 هزار تن آن مربوط به چغندر و مابقی تولید از نیشکر بوده است.

عباسی معروفان اظهار كرد: نیاز كشوربه شکر سالانه رقمی بین 2 میلیون و 200 هزار تا 2 میلیون و 400 هزار تن است که برای تنظیم بازار، مابه‌التفاوت تولید و مصرف را باید از محل واردات تامین کنیم.

معاون بازرگاني داخلي شرکت بازرگانی دولتی ایران با اشاره به مجوز دولت برای واردات شکر، تصریح کرد: دولت در پایان سال گذشته مجوز ورود 550 هزار تن شکر را صادر کرد که بیشتر از کشورهای آمریکای جنوبی به ویژه برزیل وارد خواهد شد،

عباسی معروفان با بیان اینکه برخی از محموله های شکر وارد شده و مابقی نیز در راه است؛ اظهار امیدواری کرد تا با تامین ذخایر استراتژیک کشور ،همچنان شکر با قیمت کیلویی 2 هزار و 520 تومان روانه بازار شود.

وی با تاکید بر اینکه دولت بخش کمی از واردات شکر را انجام می‌دهد تا ذخایر استراتژیک خود را تامین کند، اعلام کرد: علاوه بر شرکت بازرگانی دولتی ایران، مجوز واردات به کارخانجات تولیدی قند و شکر هم داده شده است.

 


دسته بندی:
برچسب ها : شرکت بازرگانی دولتی ایران , نیشکر , شکر , واردات شکر , میزان مصرف سالانه شکر در کشور ,
مطالب مرتبط :

ارسال نظر

کد امنیتی رفرش

مطالب تصادفی

مطالب پربازديد