کشاورزی روز

( مقالات و تازه های دنیای کشاورزی و محیط زیست )
امروز دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
کشاورزی روز

تصویب قانون جامع حفاظت از منابع طبیعی یعنی اطمینان برای این بخش

رئیس اداره کل منابع طبیعی استان تهران در گفتگو با خبرنگار ایانا با اعلام این مطلب گفت: قانون جامع حفاظت از منابع طبیعی در کمیسیون‌های مرتبط مجلس شورای اسلامی مطرح شده است.

غلامعباس عبدی‌نژاد افزود: این قانون هنوز به صحن علنی مجلس راه پیدا نکرده است و امید است در سال جدید به تصویب برسد.

وی خاطرنشان کرد: سهم تمامی استان‌ها در حفاظت از منابع طبیعی مدنظر قرار گرفته و اخذ سند مالکیت، مرتع‌داری و سایر امور مربوط به منابع طبیعی در آن لحاظ شده است.

این مقام مسئول به جامع بودن این قانون اشاره کرد و ادامه داد: بر اساس آنچه که مورد تصویب قرار می‌گیرد، می‌توانیم سهم استان تهران را مشخص کنیم و برنامه‌های لازم را از آن استخراج کنیم.

عبدی‌نژاد تصریح کرد: اگر قانون جامعی به‌صورت یکنواخت و جامع برای تمامی عرصه‌های طبیعی کشور ابلاغ شود، این امر موجب می‌شود که به‌صورت گسترده کار حفاظت از عرصه‌ها انجام شود.

وی یادآور شد: یک کاسه شدن قوانین می‌توان به‌عنوان یک مدل مناسب و کاربردی در کشور مطرح شود و نتایج مثبت آن تمامی عرصه‌ها را در بر گیرد.

 دستاوردهای قانون جامع حفاظت از منابع طبیعی عاید تمامی عرصه‌ها می‌شود

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران نیز درباره تصویب این قانون گفت: این قانون تکالیفی را برای دولت و وزارت جهاد کشاورزی ایجاد می‌کند که دستاوردهای آن عاید تمامی عرصه‌ها خواهد شد.

غلامرضا اباذری افزود: اگر هدف‌گذاری‌های موجود در قانون جامع حفاظت از منابع طبیعی به مرحله عملیاتی و اجرا برسد، کمترین دستاورد آن حفظ منابع طبیعی خواهد بود./

منبع : http://www.iana.ir/

دسته بندی:
برچسب ها : قانون جامع حفاظت از منابع طبیعی , منابع طبیعی , حفاظت از منابع طبیعی , حفظ منابع طبیعی ,
مطالب مرتبط :

ارسال نظر

کد امنیتی رفرش

مطالب تصادفی

مطالب پربازديد