کشاورزی روز

( مقالات و تازه های دنیای کشاورزی و محیط زیست )
امروز دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
کشاورزی روز

نمايشگاه تخصصي آگروپارس 2012 در شيراز برگزار مي‌شود

رييس سازمان جهادكشاورزي استان فارس گفت: هشتمين نمايشگاه تخصصي ماشين‌آلات و ادوات كشاورزي، نهادها و ادوات آبياري به همراه هفتمين نمايشگاه تخصصي گل و گياه با عنوان آگروپارس2012 از 12 ارديبهشت ماه در شيراز آغاز به‌كار خواهد كرد.

مهرزاد خرد در جمع خبرنگاران در شيراز با بيان اينكه نمايشگاه آگروپارس 2012 تا 15 ارديبهشت در محل نمايشگاه‌هاي بين‌المللي شيراز داير خواهد بود، افزود: برگزاري اين نمايشگاه يكي از بزرگترين رويدادهاي بخش كشاورزي و بستري مناسب براي حضور فعالان داخلي و خارجي در اين بخش است.

وي از حضور 230 شركت داخلي و خارجي در اين نمايشگاه خبرداد و گفت: در اين نمايشگاه 5 شركت خارجي توليد كننده از كشورهاي آسيايي و اروپايي و شركت‌هاي توليدي فعال داخلي كه در زمينه‌هاي زراعت، باغباني، دامداري و دامپروري و ماشين‌آلات و ادوات كشاورزي فعاليت دارند، حضور خواهند داشت.

خرد با بيان اينكه 41 درصد كل فضاي نمايشگاهي به ماشين‌آلات و ادوات كشاورزي اختصاص دارد، خاطرنشان كرد: اين در نوع خود بزرگترين گردهمايي بهره‌برداران و فعالان حوزه كشاورزي خواهد بود.

رييس سازمان جهادكشاورزي استان فارس با اشاره به نام‌گذاري امسال به‌نام سال توليد ملي، حمايت از كار و سرمايه ايراني، گفت: برپايي اين نمايشگاه نشان‌دهنده تداوم حركت عملي سازمان جهادكشاورزي فارس در راستاي تحقق منويات مقام معظم رهبري در نام‌گذاري امسال خواهد بود.

وي گفت: در اين نمايشگاه بالغ بر هفت هزار نفر از كارشناسان، مهندسان، توليد كنندگان و فعالان و بهره‌برداران بخش كشاورزي به همراه رانندگان حرفه‌اي ماشين‌آلات كشاورزي كه تاكنون مغفول مانده بودند، حضور خواهند داشت.

خرد از برگزاري همايشي يك‌روزه و تخصصي در حاشيه اين نمايشگاه خبرداد و گفت: روز 13 ارديبهشت ماه همايشي با حضور معاونان مكانيزاسيون سازمان‌هاي جهادكشاورزي با هدف ارايه طرح جامع مكانيزاسيون كشاورزي برگزار مي‌شود.

اين مقام مسوول با اشاره به برپايي سمينارهاي علمي با حضور اساتيد دانشگاه، از برپايي دوره‌هاي متعدد آموزشي ويژه علاقه‌مندان در ايام برگزاري نمايشگاه خبرداد و گفت: ما در سال توليد ملي به‌دنبال حمايت هرچه بيشتر از توليد كنندگان هستيم.

وي با بيان اينكه در اين نمايشگاه سالن‌ها به‌صورت تخصصي تقسيم‌بندي شده است، گفت: ترويج فناوري‌هاي جديد در بخش‌هاي مختلف توليد كود‌آلي، كمپوست و ورمي‌كمپوست، سموم و كودهاي شيميايي، مكانيزاسيون ماشين‌آلات و مكانيزاسيون كشاورزي، تبادل تجارب، توسعه فعاليت‌هاي مكانيزه در عرصه كشاورزي و رشد اين بخش در سايه حمايت از توليدكننده و توليدات داخلي از اهداف اين نمايشگاه و برنامه‌هاي جنبي آن است.

منبع : http://www.iana.ir

دسته بندی:
برچسب ها : نمايشگاه تخصصي ماشين‌آلات و ادوات كشاورزي , نهادها و ادوات آبياري , هفتمين نمايشگاه تخصصي گل و گياه , گروپارس2012 ,
مطالب مرتبط :

ارسال نظر

کد امنیتی رفرش

مطالب تصادفی

مطالب پربازديد