کشاورزی روز

( مقالات و تازه های دنیای کشاورزی و محیط زیست )
امروز دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
کشاورزی روز

فعاليت 6607 مرکز پيشگيری، تشخيص و درمانی در کشور با مجوز سازمان دامپزشکی

رئيس سازمان دامپزشکي كشور از فعاليت 6 هزار و 607 مرکز پيشگيری، تشخيص و درمانيی در سراسر کشور خبر داد. 

به گزارش کشاورزی روز به نقل از خبرگزاری آريا، دکتر مهدی خلج افزود: در حال حاضر 6 هزار و 607 مرکز پيشگيری، تشخيص و درمانی در سراسر کشور وجود دارد که سازمان دامپزشکی به آن مجوز داده است.

رئيس سازمان دامپزشکی کشور با بيان اينکه 60 درصد بيماری های عفونی انسان خاستگاه حيوانی دارد، گفت: سالانه پنج مورد از بيماری های نوپديد انسانی که شناسايی می شوند، منشاء حيوانی دارد.

وی اضافه کرد: در شرايط کنونی ايجاد اين نوع مراکز يک ضرورت است نه انتخاب و در عصر حاضر تامين رفاه حيوانات فراتر از تامين بهداشت دام است و اين موضوع در حوزه مسئوليت های سازمان دامپزشکی کشور قرار دارد.

وی درباره بيماری تب کريمه کنگو با بيان اينکه اين بيماری بومی کشور است، گفت: آنچه که سازمان دامپزشکی انجام می دهد در زمينه ارتقای سلامت جامعه و بهداشت عمومی است.

خلج اظهار داشت: در زمينه کنترل اين بيماری بازسازی کشتارگاه ها را در دستور کار قرار داده ايم و تلاش می کنيم که ساختار کشتارگاه ها را به سمت صنعتی شدن پيش ببريم.

رئيس سازمان دامپزشکی کشور با تاکيد بر اينکه برای جلوگيری از شيوع بيماری تب کريمه در کشور بايد از کشتار غيرمجاز دام جلوگيری شود، گفت: يکی از تاکيدات ما قرار گرفتن گوشت ها در پيش سرد قبل از عرضه به مشتری است.

وی تصريح کرد: چون اين بيماری در دام علائمی ندارد، تنها راه جلوگيری از شيوع آن در جمعيت انسانی، آموزش جامعه و مردم است.

 

 

 


دسته بندی:
برچسب ها : دکتر مهدی خلج , سازمان دامپزشکی , 60 درصد بيماری های عفونی انسان خاستگاه حيوانی دارد , بيماری تب کريمه کنگو , ارتقای سلامت جامعه و بهداشت عمومی , بازسازی کشتارگاه ها ,
مطالب مرتبط :

ارسال نظر

کد امنیتی رفرش

مطالب تصادفی

مطالب پربازديد