کشاورزی روز

( مقالات و تازه های دنیای کشاورزی و محیط زیست )
امروز یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
کشاورزی روز

جنگلبانان گرفتار درحادثه آتش سوزی جنگل های کوه خامی توسط یک فروند بالگرد نجات یافتند

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کهکیلویه و بویراحمد گفت: آتش سوزی جنگل های کوه خامی بدلیل صعب العبور بودن منطقه بصورت لکه ای وجود دارد و پنج نفر از جنگلبانان منابع طبیعی که برای مهار آتش جنگل ها گرفتارحادثه شده بودند امروز نجات یافتند.

به گزارش کشاورزی روز به نقل از مرکز اطلاع رسانی سازمان جنگل ها ،عزت اله بهشتی فرد افزود: جنگلبانان از دیروز دوشنبه  برای خاموش کردن آتش به منطقه اعزام شدند که بخاطر عدم آنتن دهی گوشی تلفن هیچ اطلاعی از آنان در دست نبود و مردم بشدت نگران حال آنان بودند که خوشبختانه صبح  امروز توسط یک فروند بالگرد نجات یافته و به بیمارستان گچساران منتقل شده اند.

به گفته بهشتی فرد، کوه خامی یکی از سخت ترین منطقه کشور به لحاظ دستیابی محسوب می شود و نیروهای منابع طبیعی که گرفتار آن شدند از جمله کارکنان ورزیده و کوهنورد بودند که  توانستند خود را به این مناطق صخره ای برسانند.

بهشتی فرد خاطر نشان کرد:  جنگل های کوه خامی منطقه ای  کاملاً حفاظت شده است و بر اثر صاعقه دچار آتش سوزی شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کهکیلویه و بویر احمد همچنین یادآور شد: تنها وسیله ای که می تواند آتش سوزی در این منطقه را اطفا نماید بالگرد است که یک فروند دیروز از تهران به منطقه اعزام شد که متاسفانه بدلیل مشکل فنی نتوانست کاری را از پیش ببرد.

بر اساس این گزارش، کوه سه هزار متری خامی بین شهرستان‌های گچساران و باشت واقع شده  و به دلیل وجود درختان انبوه، برگ‌های خشک درختان، علفزارها و وزش باد و سخت گذر بودن منطقه کار اطفای حریق را با مشکل مواجه ساخته است.

قابل ذکر است، منطقه حفاظت شده کوه خامی با بیش از 30 هزار هکتار وسعت، زیستگاه گونه‌های کمیاب گیاهی و جانوری از جمله پلنگ، کل، بز و کبک است و پوشش غالب آن از بلوط، بنه، ارژن، ول، کیکم و زالزالک است.

دسته بندی:
مطالب مرتبط :

ارسال نظر

کد امنیتی رفرش

مطالب تصادفی

مطالب پربازديد