کشاورزی روز

( مقالات و تازه های دنیای کشاورزی و محیط زیست )
امروز دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
کشاورزی روز

ساختار مديريتي دامپزشکي کشور بايد تغيير کند/تحقيق و تفحص در انتظار دامپزشکي کشور

عضو کميسيون کشاورزي،آب و منابع طبيعي مجلس گفت:سازمان دامپزشکي کشور دچار رکود و روزمرگي است لذا بايد ساختار مديريتي آن تغيير کند.
علي ايرانپور در گفتگو با خبر نگار اقتصادي آريا اظهار داشت:وقتي مديري در يک استان 20سال در يک اداره کل دامپزشکي بدون تغيير خدمت مي کند چگونه ممکن است دچار روزمرگي و نشود لذا اگر بخواهيم اين ارگاني که با سلامت جامعه سر و کار دارد از انگيزه لازم برخوردار شود بايد تغييرات اساسي  در بدنه مديريت دامپزشکي کشور انجام داد. 
وي ضمن انتقاد از ساختار مديريتي اين سازمان اظهار داشت: در صورت عدم تغيير در ساختار مديريتي در آنيده نزديک کار تحقيق و تفحص از سازمان دامپزشکي کشور کليد خواهد خورد.
وي تصريح کرد:هر چند مسئولين مربوطه در سال هاي اخير اعلام مي کنند که کشور تنها به صدهزار تن گوشت قرمز در سال نياز دارد اما هنوز آمار درستي از واردات گوشت به کشور وجود ندارد.
انتقاد از وضعيت معيشتي دامپزشکان کشور يکي ديگر از دغدغه هاي عضو کميسيون کشاورزي،آب و منابع طبيعي بود که به آن اشاره کرد و گفت:از وزير جهادکشاورزي انتظار مي رود که توجه ويژه اي به دامپزشکي و وضعيت معيشتي آنها داشته باشد.
ايرانپور در پاسخ به اين سوال که ارزيابي شما نسبت به  مديريت فعلي رئيس دامپزشکي کشور چگونه است گفت:دکتر دستور انسان با انگيزه اي است اما انتظار مي رود با توجه به پتانسيل بالاي دامپزشکي شکوفايي و توسعه بيشتري از اين سازمان در سطح کشور شاهد باشيم.
وي ضمن انتقاد شديد از اجرا نشدن نظام جامع دامپروري بيان داشت:علي رغم تصويب اين طرح در مجلس هشتم اما هنوز اين مهم توسط دولت اجرا نشده است.
عضو کميسيون کشاورزي،آب و منابع طبيعي مجلس خاطر نشان کرد: در سه ماه و اندکي که از عمر مجلس نهم مي گذرد هنوز يک طرح و يا پيشنهادي از سوي سازمان دامپزشکي کشور به کميسيون مربوطه نيامده است چگونه انتظار بايد داشت که حرکت و جهشي در جهت بهبود اوضاع دامپزشکي انجام بگيرد.
وي بار ديگر ضمن انتقاد از وضعيت نابسامان مديريت دامپزشکي در استان ها از مسئولين مربوطه خواست که اوضاع را در بدنه مديريتي دامپزشکي بهبود ببخشند در غير اين صورت طرح تحقيق و تفحص را در خصوص سازمان دامپزشکي کشور در مجلس کليد خواهند زد.

 

منبع : خبرگزاری آریا

دسته بندی:
برچسب ها : دامپزشکی , اداره کل دامپزشکی , کميسيون کشاورزی , رئيس دامپزشکی ,
مطالب مرتبط :

ارسال نظر

کد امنیتی رفرش

مطالب تصادفی

مطالب پربازديد