کشاورزی روز

( مقالات و تازه های دنیای کشاورزی و محیط زیست )
امروز یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
کشاورزی روز

استفاده از کود شیمیایی در کشاورزی علمی می‌شود

در خصوص ساماندهی بازار کودهای کشاورزی و جلوگیری از سوء استفاده‌های رایج برخی از تولید‌کنندگان و واردکنندگان ،تفاهم‌نامه‌ای بین سازمان نظام مهندسی در پی برگزاری جلسات هم اندیشی متعدد با دفتر شبکه شرکتهای فنی مهندسی، سازمان نظام مهندسی کشاورزی و اتحادیه تعاونیهای تولیدکنندگان کودهای کشاورزی رد و بدل شد.

بر اساس این گزارش محور های اصلی این تفاهم‌نامه شامل، همکاری‌ مشترک در جهت توسعه و ترویج کاربرد مصرف کودهای کشاورزی بر اساس آنالیز خاک و توصیه کودی و نظارت بر کیفیت کود توزیعی، آموزش کارشناسان است.

همچنین در این تفاهم‌نامه به استفاده از ظرفیت شبکه فنی و مهندسی و کلینیک‌های گیاه پزشکی برای ترویج، با در نظرگرفتن پایداری تولید و سلامت محصول و محیط زیست، تاکید شده است.

در این تفاهم‌نامه همکاری مشترک در تدوین و پیگیری تصویب ضوابط فنی و شاخص‌ها و استانداردهای کودهای کشاورزی، همکاری شرکتها و کارشناسان عضو سازمان در انجام نمونه‌برداری جهت کنترل کیفیت کودهای توزیعی اتحادیه نیز قید شده است.

در این گزارش تصریح شده است: با توجه به حساسیت موضوع امنیت غذایی و همچنین نگرانی به وجود آمده در خصوص مصرف بی رویه کودهای شیمیایی توسط کشاورزان و نبود سیستم کنترلی کافی هم در بخش تولید کودهای کشاورزی و هم در بخش مصرف آنها به نظر می‌رسد که این تفاهم‌نامه می‌تواند در روند نظارت بر امر تولید محصولات غذایی سالم موثر واقع شود.

منبع :: خبرگزاری فارس

دسته بندی:
برچسب ها : کودهای کشاورزی , مصرف کودهای کشاورزی بر اساس آنالیز خاک و توصیه کود , آموزش کارشناسان ,
مطالب مرتبط :

ارسال نظر

کد امنیتی رفرش

مطالب تصادفی

مطالب پربازديد