کشاورزی روز

( مقالات و تازه های دنیای کشاورزی و محیط زیست )
امروز چهارشنبه 26 اردیبهشت 1403
کشاورزی روز

خریداری 6 میلیون تن گندم با کیفیت از کشاورزان

مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران با بیان اینکه تاکنون 6 میلیون تن گندم با کیفیت در کشور تاکنون خریداری شده است بر ضرورت تامین بموقع اعتبارات مورد نیاز خرید گندم جهت پرداخت پول کشاورزان تاکید کرد.

علی قنبری درباره خرید گندم و تامین آرد مورد نیاز واحدهای نانوایی سراسر کشور گفت: با استقرار 1100 مرکز خرید در 31 استان تاکنون 6 میلیون تن گندم در قالب 930 هزار محموله تحویل مراکز خرید شده است.

قنبری افزود: هم اکنون به جز چند استان جنوبی که خرید تضمینی این محصول را به پایان رسانده است ، خرید در سایر استان ها ادامه دارد و پیش بینی می شود 8 میلیون تن گندم خریداری شود.

وی با بیان اینکه ارزش گندم های خریداری شده 7000 میلیارد تومان است ، افزود : همه تلاش ما این است تا وجوه گندم در کمترین زمان به کشاورزان پرداخت شود ، بنابر این از دستگاه های ذیربط به خصوص سازمان مدیریت و برنامه ریزی و بانک مرکزی می خواهیم در تامین و تخصیص اعتبارات لازم برای خرید تسریع کنند.

مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران همچنین از کیفیت بالای گندم های خریداری شده در سال جاری خبر داد و گفت: تمامی مراکز خرید گندم کشور با رعایت استانداردهای خرید و جدول پاکی مصوب، گندم ها را تحویل می گیرند؛ به طوری که میانگین آفت های مفید و غیر مفید 1.5 درصدی نشان دهنده کیفیت بالای این محصول درکشور است.

قنبری با بیان اینکه ضرورت دارد سلامت مردم در رابطه با مصرف نان ارتقا یابد ، بر خرید گندم با کیفیت تاکید کرد و از همه دست اندرکاران این حوزه ، ‌از تولید گندم تا نان خواست با رویکرد خدمت رسانی به مردم از طریق تعامل و همکاری، فرآورده ای سالم، بهداشتی، با کیفیت و مغذی به مردم تحویل دهند.

منبع : سایت وزارت جهاد کشاورزی

دسته بندی:
برچسب ها : گندم , خرید گندم , کشاورزان , پرداخت پول کشاورزان , خرید گندم و تامین آرد مورد نیاز واحدهای نانوایی سراسر کشور , خرید تضمینی , تولید گندم ,
مطالب مرتبط :

ارسال نظر

کد امنیتی رفرش

مطالب تصادفی

مطالب پربازديد