کشاورزی روز

( مقالات و تازه های دنیای کشاورزی و محیط زیست )
امروز یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
کشاورزی روز

آتش سوزی در اراضی ملی و مراتع بخش مرزن آباد شهرستان چالوس

 رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان چالوس گفت: آتش سوزی در اراضی ملی و مراتع بخش مرزن آباد شهرستان چالوس منجر به نابودی چهار هکتار از مراتع شد.
مهرداد خزایی پول افزود: این حریق در صبح پنجشنبه در روستای گُلکا واقع در دهستان بیرون بَشْم و در ارتفاع 800 متر از سطح دریای آزاد روی داد.
وی اظهار داشت: ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی بلافاصله پس از آگاهی از این آتش سوزی با حضور در منطقه، عملیات اطفا را آغاز کردند و در اوایل بعد از ظهر پنجشنبه، آتش خاموش شد.
خزایی پول تاکید کرد: گیاهان مرتعی در ماه های گرم و خشک، قابلیت اشتعال بالایی دارند و کوچک ترین عامل آتش زا ممکن است موجب حریق شود.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان چالوس گفت: لازم است مردم و به ویژه گردشگران غیر بومی که با اقلیم و پوشش گیاهی منطقه آشنا نیستند، از هر اقدامی که زمینه بروز حریق را در جنگل ها و مراتع پدید می آورد خودداری کنند و اگر برای پخت و پز آتش روشن می کنند، با ریختن آب آن را خاموش کنند.
وی از مردم خواست در هر ساعت از شبانه روز با مشاهده آتش سوزی در جنگل ها و مراتع، موضوع را با شماره تلفن رایگان و کشوری 1504 به اطلاع یگان حفاظت منابع طبیعی برسانند. 
حوزه منابع طبیعی شهرستان چالوس با 161 هزار هکتار مساحت دارای 79 هزار هکتار جنگل و 53 هزار هکتار مرتع است و مجموع مساحت آبادی ها و مستثنیات آن نیز در حدود 29 هزار هکتار برآورد می شود.
منبع : خبرگزاری ایرنا

دسته بندی:
برچسب ها : شماره تلفن رایگان و کشوری 1504 , حفاظت منابع طبیعی , حوزه منابع طبیعی شهرستان چالوس , گیاهان مرتعی , منابع طبیعی , آتش سوزی , روستای گُلکا , منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان چالوس , شهرستان چالوس , مرزن آباد شهرستان چالوس , مرزن آباد ,
مطالب مرتبط :

ارسال نظر

کد امنیتی رفرش

مطالب تصادفی

مطالب پربازديد