کشاورزی روز

( مقالات و تازه های دنیای کشاورزی و محیط زیست )
امروز دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
کشاورزی روز

کشت ارقام پرمحصول در 25 درصد از شالیزارها

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه ارقام پرمحصول برنج با هدف رقابت با محصولات خارجی به کشاورزان معرفی شده‌اند، گفت: هم اکنون 25 درصد اراضی برنج کشور تحت پوشش ارقام پر محصول قرار دارند.

 

جهانگیر پرهمت رییس سازمان آموزش، تحقیقات و ترویج کشاورزی - در نشست خبری امروز با اشاره به اینکه این سازمان در زمینه برنج دو هدف توسعه و حمایت ارقام پرمحصول و ارتقای عملکرد ارقام بومی را دنبال می‌کند، اظهار کرد: سازمان آموزش، تحقیقات و ترویج کشاورزی با معرفی ارقام پر محصول برنج به دنبال ایجاد رقابت میان انواع محصولات داخلی نبوده است بلکه هدف اصلی آن مبارزه با ارقام وارداتی با قیمت پایین است.

 

به گفته وی سازمان آموزش، تحقیقات و ترویج کشاورزی به دنبال اقتصادی‌تر کردن تولید انواع برنج با معرفی ارقام جدید است و سعی می‌کند با آموزش اصول فنی و مکانیزاسیون کشت و مدیریت اراضی تحت کشت ارقام بومی را نیز ارتقا دهد.

 

پرهمت با اشاره به اینکه هم اکنون همه نیاز کشور به برنج با کیفیت، با ارقام بومی منحصر به فرد تامین می‌شود، تصریح کرد: هم اکنون تمامی بذر برنج با کیفیت ایرانی توسط کشاورزان و بهره‌برداران اراضی برنج تولید می‌شود که سازمان تحقیقات در نظر دارد سایت‌هایی را برای بذر تولید شده با کیفیت و شرایط مناسب راه‌اندازی کند. 

منبع : خبرگزاری ایسنا

دسته بندی:
برچسب ها : ارقام پرمحصول برنج , 25 درصد اراضی برنج کشور تحت پوشش ارقام پر محصول قر , برنج , تولید انواع برنج , مامی بذر برنج با کیفیت ایرانی توسط کشاورزان و بهره ,
مطالب مرتبط :

ارسال نظر

کد امنیتی رفرش

مطالب تصادفی

مطالب پربازديد