کشاورزی روز

( مقالات و تازه های دنیای کشاورزی و محیط زیست )
امروز دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
کشاورزی روز

اعطای 80 میلیارد تومان تسهیلات برای تبدیل گلخانه های سنتی به صنعتی کشاورزان تهرانی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران گفت: دولت برای تبدیل گلخانه های سنتی به صنعتی 80 میلیارد تومان تسهیلات به کشاورزان استان تهران اعطا می کند.

سیدمحمد موسوی در حاشیه بازدید وزیر جهاد کشاورزی از پروژه تبدیل گلخانه های سنتی به صنعتی پیشوا گفت: هم اکنون 2 هزار و 650 هکتار گلخانه در استان تهران در قالب 5 هزار و 140 واحد بهره بردار در استان تهران مستقر است که از این میزان 70 درصد صنعتی و نیمه صنعتی و 30 درصد به صورت سنتی اداره می شود.

وی افزود: 65 درصد از گلخانه های استان تهران صیفی جات، خیار، گوجه و توت فرنگی و 35 درصد گل شاخه بریده تولید می کنند به طوری که 22 درصد از صیفی جات کل کشور و 56 درصد از گل های تولید شده کشور در استان تهران تولید و عرضه می شود.

وی اظهار داشت: طی دو سال و نیم گذشته 105 هکتار به وسعت گلخانه های استان تهران افزوده شده و علاوه بر این 150 هکتار از گلخانه های سنتی استان تهران به صنعتی و مکانیزه تبدیل شده است .

موسوی گفت: دولت برای تبدیل گلخانه های سنتی به صنعتی استان تهران 80 میلیارد تومان تسهیلات در نظر گرفته که علاوه بر این تلاش می شود با ارائه آموزش های لازم به کشاورزان، هدایت و نظارت بر فعالیت، استقرار شبکه مراقبت کیفیت تولید و تعامل با شهرداری ها برای تأمین غرفه عرضه مستقیم کالا به افزایش تولید محصولات کشاورزی گلخانه ای کمک کند.

وی افزود: هم اکنون اقدامات لازم برای اصلاح سازه های گلخانه، نصب اتوماسیون، اصلاح آبیاری نوین و اصلاح بستر کشت در سطح استان تهران صورت گرفته است .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران گفت: با تبدیل گلخانه های سنتی به صنعتی در مصرف حامل انرژی 30 درصد، در مصرف نهاده های کشاورزی 30 درصد ، در هزینه تعمیر 75 درصد و در هزینه نیروی کار 50 درصد صرفه جویی می شود ضمن این که با افزایش 30 درصدی میزان تولید، قیمت تمام شده محصولات کشاورزی تا 40 درصد کاهش می یابد.

موسوی گفت: هم اکنون کار گازرسانی به 720 واحد گلخانه ای در استان تهران انجام شده که این امر باعث می شود تا در 30 درصد صرفه جویی در مصرف انرژی صورت گیرد .


منبع : سایت وزارت جهاد کشاورزی

دسته بندی:
برچسب ها : تبدیل گلخانه های سنتی به صنعتی , استان تهران , تبدیل گلخانه های سنتی به صنعتی استان تهران , گلخانه های استان تهران , پروژه تبدیل گلخانه های سنتی به صنعتی پیشوا , گلخانه , تبدیل گلخانه ,
مطالب مرتبط :

ارسال نظر

کد امنیتی رفرش

مطالب تصادفی

مطالب پربازديد