کشاورزی روز

( مقالات و تازه های دنیای کشاورزی و محیط زیست )
امروز یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
کشاورزی روز

برگزاری نمایشگاه بین‌المللی گل‌وگیاه در تبریز

هفتمین نمایشگاه بین‌المللی گل‌وگیاه، ابزار، ادوات باغبانی و تجهیزات گلخانه‌ای با حضور تعداد زیادی از شرکت‌های معتبر از 31 اردیبهشت تا سوم خردادماه در محل دائمی نمایشگاههای بین‌المللی تبریز برگزار می‌شود.

 

  مسعود محمدیان رییس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: شرکت‌های حاضر در نمایشگاه در قالب صدها غرفه و در فضایی مسقف جدیدترین دستاوردهای خود را در زمینه گل و گیاه عرضه می کنند.

 

وی با بیان اینکه این نمایشگاه درکنار نهمین نمایشگاه فضای سبز کشور برگزارخواهد شد افزود: استان‌های خراسان رضوی، اصفهان، مازندران، گیلان، زنجان، همدان و مرکزی به همراه شرکت‌هایی از کشورهای اسپانیا، استرالیا، کره جنوبی، هلند، فرانسه، ایتالیا، ژاپن و سوئد توانمندی‌های خود را در این نمایشگاه به نمایش می‌گذارند.

 

محمدیان ادامه داد: پرورش انواع گل‌وگیاهان فصلی و دائمی، شاخه بریده، آپارتمانی، زینتی، کاکتوس و گیاهان گوشتی، پوشش‌های فضای باز(گلخانه‌ای)،درختچه‌های تزئینی و نهال، گل خشک طبیعی، گیاهان داروئی، نهاده‌های کشاورزی، سم وکود شیمیایی، ماشین‌آلات وادوات باغبانی و کشاورزی، طراحی و اجرای سیستم‌های آبیاری، تجهیزات آزمایشگاهی، طراحی فضای سبز، چراغ‌های روشنایی پارک‌ها، سازه‌های گلخانه‌ای از محورهای این نمایشگاه است.

 

رییس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی یکی دیگر از اهداف این نمایشگاه را جذب سرمایه‌گذاران در زمینه گل و گیاه و ایجاد رقابت سالم بین تولیدکنندگان جهت ارتقای کیفی محصولات عنوان کرد و افزود: توجه به نقش و اهمیت گل و گیاه در زندگی روزمره مردم، اشاعه وگسترش هرچه بیشتر فرهنگ احداث، حفظ و نگهداری فضای سبز شهری و گل گیاه، برقراری ارتباط با شهروندان و افزایش آگاهی آنان از فضاهای سبز شهری، باغات و جنگل‌ها از مهمترین اهداف این نمایشگاه است.

 

وی ادامه داد: آشنایی بهره برداران با توانمندی‌های شرکت‌های خصوصی در رابطه با گل وگیاه، مشارکت‌کنندگان در پرورش گل‌ها وگیاهان، اشتغالزایی، آشنایی کارشناسان با آخرین دستاوردها درخصوص فضای سبز و گل‌ها و گیاهان و فرهنگ‌سازی بازار از دیگر اهداف این نمایشگاه است. 

منبع : خبرگزاری ایسنا

دسته بندی:
برچسب ها : گل‌ و گیاه , هفتمین نمایشگاه بین‌المللی گل‌ و گیاه , نمایشگاه بین‌المللی گل‌ و گیاه ,
مطالب مرتبط :

ارسال نظر

کد امنیتی رفرش

مطالب تصادفی

مطالب پربازديد