کشاورزی روز

( مقالات و تازه های دنیای کشاورزی و محیط زیست )
امروز دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
کشاورزی روز

راه اندازی سامانه پیام کوتاه تعیین اصالت کود + شماره پیامک

با هدف ساماندهی و نظارت بر بازار کود مصرفی بخش کشاورزی،سامانه پیام کوتاه تعیین اصالت کود توسط موسسه تحقیقات خاک و آب وزارت جهاد کشاورزی راه اندازی شد.
براساس تاکید وزیر جهاد کشاورزی بر لزوم ثبت،کنترل کیفی  و ساماندهی تولید،توزیع و مواد کودی و ارتقاء کیفیت آنها، با استفاده از ظرفیت های قانونی موجود «آیین نامه ثبت و کنترل کیفی انواع مواد کودی» در تاریخ 21/8/93 توسط وزیر جهاد کشاورزی ابلاغ گردید.
این گزارش می افزاید: بر اساس این آیین نامه، مؤسسه تحقیقات خاک و آب مأمور شد تا ظرف مدت سه ماه از تاریخ ابلاغ آئین نامه مذکور «شیوه نامه اجرایی ثبت مواد کودی در کشور» را تدوین و ابلاغ نماید و متعاقب آن کلیه تولید کنندگان و واردکنندگان مواد کودی موظف به ثبت کلیه مواد کودی تولیدی و وارداتی خود در این مؤسسه شدند.
در ادامه این گزارش امده است:همچنین بر اساس آیین نامه مذکور عرضه و فروش کلیه مواد کودی از تاریخ 21/8/94 بدون شماره ثبت مؤسسه تحقیقات خاک و آب ممنوع شد.
این گزارش ادامه می دهد:با راه اندازی سامانه پیام کوتاه ثبت کود توسط موسسه تحقیقات خاک و آب،خریداران انواع مواد کودی برای اطمینان از اصالت کودهای خریداری شده می توانند شماره ثبت برچسب روی بسته کود را به شماره 3000646424 پیامک نمایند.
این سامانه در پاسخ،اطلاعات و مشخصات ماده کودی را ارسال و خریداران می توانند از تقلبی نبودن کود خریداری شده اطمینان حاصل کنند.
این گزارش می افزاید:این اقدام در بهبود وضعیت تولید،عرضه و مصرف مواد کودی موثر و از هزینه های اضافی کشاورزان در خرید و مصرف کودهای تقلبی و بی کیفیت و زیان رسان به محیط زیست جلوگیری می کند.
منبع : سایت وزارت جهاد کشاورزی

دسته بندی:
برچسب ها : ساماندهی و نظارت بر بازار کود مصرفی بخش کشاورزی , شماره ثبت برچسب روی بسته کود , 3000646424 , شماره 3000646424 , بهبود وضعیت تولید،عرضه و مصرف مواد کودی , سامانه پیام کوتاه تعیین اصالت کود , موسسه تحقیقات خاک و آب وزارت جهاد کشاورزی , مؤسسه تحقیقات خاک و آب ,
مطالب مرتبط :

ارسال نظر

کد امنیتی رفرش

مطالب تصادفی

مطالب پربازديد