کشاورزی روز

( مقالات و تازه های دنیای کشاورزی و محیط زیست )
امروز یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
کشاورزی روز

هرمدرسه یک نهالستان / دانش آموزان جنگلبانان افتخاری می شوند

مدیرکل دفتر آموزش و مشارکت های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: با اجرای طرح هر مدرسه یک نهالستان دانش آموزان به عنوان جنگلبانان افتخاری از عرصه های جنگلی محافظت می کنند.

محمد درویش افزود: این طرح با هدف استفاده از پتانسیل موجود در مدارس برای حفاظت از عرصه های جنگلی اجرا می شود.

وی درباره اجرای این طرح توضیح داد: در تلاش هستیم طرح ' هر مدرسه یک نهالستان ' برای حفاظت از رویشگاه های هیرکانی، زاگرس و ارسباران اجرا شود که بر اساس آن برای هر مدرسه در نزدیکی این رویشگاههای جنگلی محدوده ای برای کاشت نهال یا بذر در نظر گرفته می شود.

وی ادامه داد: هر دانش آموز اقدام به کاشت یک نهال یا یک بذر می کند که وظیفه نگهداری و حفاظت از آن بر عهده همان دانش آموز و اولیا آنها خواهد بود و آن درخت به نام همان دانش آموز شناسنامه دار می شود.

درویش گفت: هزینه تهیه نهال، بذر و نگهداری درخت ها بر عهده سازمان جنگل ها مراتع و آبخیزداری است و دانش آموزان به عنوان جنگلبانان افتخاری از آن نهال مراقبت می کنند.

وی افزود: در تلاش هستیم این طرح دی ماه و به احتمال زیاد از استان چهارمحال و بختیاری آغاز و به مرور به تمام استان ها تسری داده شود.

مدیر کل دفتر آموزش و مشارکت های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: 12 میلیون دانش آموزی که در کشور وجود دارد پتانسیل بسیار خوبی برای اجرای این طرح است و نه تنها خسارات جنگلی ناشی از جاده سازی ، توسعه زمین های کشاورزی و تخریب جنگل ها جبران می شود بلکه در چند سال آینده شاهد افزایش رویشگاه های جنگلی در کشور خواهیم بود.

منبع : سایت سازمان حفاظت محیط زیست

دسته بندی:
برچسب ها : سازمان حفاظت محیط زیست , 12 میلیون دانش آموز , افزایش رویشگاه های جنگلی در کشو , استان چهارمحال و بختیاری , سازمان جنگل ها مراتع و آبخیزداری , جنگلبانان افتخاری , هر دانش آموز اقدام به کاشت یک نهال یا یک بذر می کند , هر مدرسه یک نهالستان , حفاظت از رویشگاه های هیرکانی، زاگرس و ارسباران , حفاظت از عرصه های جنگلی , دانش آموزان به عنوان جنگلبانان افتخاری از عرصه های جنگلی محافظت می کنند ,
مطالب مرتبط :

ارسال نظر

کد امنیتی رفرش

مطالب تصادفی

مطالب پربازديد