کشاورزی روز

( مقالات و تازه های دنیای کشاورزی و محیط زیست )
امروز دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
کشاورزی روز

خرید تضمینی گندم ، امروز از مرز 9.1 میلیون تن گذشت

مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران با بیان اینکه خرید تضمینی گندم تاکنون با افزایش 1/1 میلیون تن نسبت به کل خرید سال گذشته به 9 میلیون و  200 هزارتن رسیده، اظهار کرد: هم اکنون خرید تضمینی گندم در کشور ادامه دارد و  میزان خرید این محصول از مقدار پیش بینی‌ها نیز فراتر می‌رود. 

به گزارش کشاورزی روز به نقل از روابط عمومی شرکت بازرگانی دولتی ایران ؛ دکتر علی قنبری گفت: امسال تا این موقع از فصل خرید تضمینی، 9 میلیون 200 هزار تن گندم در 31 استان کشور به ارزش بیش از 117 هزار میلیارد ریال از کشاورزان خریداری و ذخیره سازی شده است. 

دکتر علی قنبری افزود: گندم های خریداری شده توسط 1121 مرکز مستقر در سراسر کشور، در قالب بیش از یک میلیون و 326 هزار محموله از گندمکاران تحویل و خریداری شده است. 

وی با اشاره به تداوم خرید تضمینی گندم در کشور، خاطر نشان کرد: امسال تا کنون در مقایسه با کل خرید به سال گذشته، میزان خرید گندم 1 میلیون و 100 هزار تن تقریبا معادل 13درصدافزایش یافته است، و انتظار می رود که مقدار خرید از میزان پیش بینی 10 میلیون تنی ابتدای فصل  هم بیشتر شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: خوزستان با خرید 1 میلیون و 396 هزار تن، گلستان با 1 میلیون و 321 هزار تن، فارس با 846 هزار تن ، کرمانشاه با646 هزار تن و کردستان با 510 هزار تن تاکنون استانهای پیشرو در خرید تضمینی گندم هستند. 

دکتر قنبری ضمن قدردانی  از تعامل خوب و مثبت کشاورزان با مراکز خرید دولتی و تقدیر از سعه ی صدر آنان در خصوص در یافت مطالباتشان، از گندمکاران در سراسر کشوربه علت تاخیر در واریز وجوه گندمهایشان نیز عذر خواهی کرد.

وی تصریح کرد : امسال به واسطه ی افزیش قیمت خرید تضمینی و افزایش میزان تولید گندم ، به اعتبار خرید بیشتری نیاز داریم که تامین و پراخت آن زمانبر می باشد  اما این قول را می دهیم که به محض تامین اعتبار از سوی دولت، بلافاصله از طریق بانک عامل مطالبات  به حساب کشاورزان واریز می شود .

 

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران با بیان اینکه تاکنون حدود60 هزار میلیارد ریال به حساب گندمکاران در سراسر کشور واریز شده، عنوان کرد: تلاشها برای تامین به موقع اعتبارات خرید و پرداخت سریعتر مطالبات گندمکاران در حال انجام است و کشاورزان نگران مطالباتشان نباشند.

دسته بندی:
برچسب ها : خرید تضمینی گندم , افزیش قیمت خرید تضمینی , افزایش میزان تولید گندم , تولید گندم , گندم , تداوم خرید تضمینی گندم در کشور , خرید گندم از 9 میلیون تن گذشت , 9.2 میلیون تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان خریداری شد ,
مطالب مرتبط :

ارسال نظر

اين نظر توسط mohamad در تاريخ 1395/05/12 و 0:56 دقيقه ارسال شده است.
خواهش می‌کنم درموردپرداخت بهای گندم به کشاورزان دستورفرماییدسریعتراقدام شود!زیراکشاورزان اکثرابدهکارند .

کد امنیتی رفرش

مطالب تصادفی

مطالب پربازديد