کشاورزی روز

( مقالات و تازه های دنیای کشاورزی و محیط زیست )
امروز دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
کشاورزی روز

عامل انسانی علت 95 درصد آتش سوزی های منابع طبیعی کشور

معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: 95 درصد آتش سوزی های منابع طبیعی کشور به علت عامل انسانی و به طور مشخص بی احتیاطی رخ می دهد.
به گزارش کشاورزی روز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی،خداکرم جلالی در حاشیه حضور در عملیات اطفای حریق جنگل های منطقه خرقه شهرستان فیروزآباد افزود:علاوه بر عوامل انسانی، افزایش دما و تغییرات اقلیمی از مهمترین دلایل بروز آتش سوزی در عرصه های منابع طبیعی کشور است.
وی مراقبت از عرصه های ملی را از ماموریت های مهم سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور و مسئولان منابع طبیعی در کشور و استان دانست و گفت: کانون های بحرانی مستعد آتش سوزی شناسایی شده و تمهیدات لازم برای مقابله با آتش سوزی و گسترش آن در عرصه های ارزشمند جنگلی و مرتعی اندیشیده شده است.
رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور با تاکید بر لزوم دادن آموزش های لازم به مردم گفت: در زمینه پیشگیری ازآتش سوزی، ناوگان های زمینی اطفای حریق گروهی و انفرادی در حد توان و با وجود محدودیت های مالی ناشی از تحریم و پیامدهای آن تجهیز شده اند.
وی اظهار کرد: تعدادی خودرو مجهز به تجهیزات اطفای حریق هم خریداری شده است.
جلالی در ادامه هماهنگی و مشارکت همه دستگاه ها برای پیشگیری از آتش سوزی ها را خواستار شد.
رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور که در کنار نیروهای حفاظتی منابع طبیعی و مردم در عملیات اطفای حریق جنگل های منطقه خرقه فیروزآباد در جنوب غربی فارس حضور یافته بود گفت: حضور نیروهای امدادی و گروه های مردمی در مهار آتش سوزی در عرصه های منابع طبیعی بسیار اثرگذار و نتیجه بخش است. 

دسته بندی:
برچسب ها : علت 95 درصد آتش سوزی های منابع طبیعی کشور , آتش سوزی های منابع طبیعی کشور , منابع طبیعی کشور , آتش سوزی ,
مطالب مرتبط :

ارسال نظر

کد امنیتی رفرش

مطالب تصادفی

مطالب پربازديد