کشاورزی روز

( مقالات و تازه های دنیای کشاورزی و محیط زیست )
امروز دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
کشاورزی روز

موانع بین جاده ای در کرند باعث مرگ یک خرس شد

 یک خرس که نتوانسته بود از موانع بین جاده ای در کرند رد شود، در اثر برخورد یک خودرو کشته شد.

به گزارش کشاورزی روز به نقل از زیست بوم، علی اشرف علیپور رئیس اداره محیط زیست دالاهو با اعلام این خبر گفت: این خرس به همراه دو توله خود قصد عبور از عرض جاده ای در روستای سرمیل شهر کرند واقع در استان کرمانشاه را داشت که به دلیل تصادف با یک خودروی عبوری کشته شد.

وی افزود: متاسفانه موانع بتونی پیوسته بین بزرگراه مانع از عبور این خرس از جاده شده است.

علی پور با بیان اینکه پیش از این نیز تذکرات لازم به مسئولان در این خصوص داده شده بود گفت: ما منکر تلاش های مدیران و کارشناسان اداره کل راه و شهرسازی استان نیستیم اما نباید با تصمیم هایی از این دست زمینه مرگ حیات وحش را فراهم ساخت.

رئیس اداره محیط زیست دالاهو گفت: گونه ای مثل خرس برای طبیعت ارزش حیاتی دارد و ما حق نداریم به واسطه رفاه خودمان زمینه نابودی این گونه های ارزشمند را فراهم بیاوریم.

علی پور بیان داشت: قطعاً اگر این موانع بتونی نبود این خرس می توانست به راحتی عرض جاده را رد کند اما طبق کارشناسی انجام شده این جانور بعد از روبرو شدن با مانع سردرگم شده و زمینه ایجاد تصادف مهیا شده است.

وی در پایان افزود: انتظار می رود در هنگام تصمیم گیری هایی از این دست نظرات متخصصان محیط زیست هم لحاظ شود تا به این سادگی مرگ یک گونه ارزشمند را شاهد نباشیم.

دسته بندی:
برچسب ها : محیط زیست دالاهو , موانع بین جاده ای در کرند , روستای سرمیل شهر کرند واقع در استان کرمانشاه , مرگ حیات وحش , علی اشرف علیپور , محیط زیست ,
مطالب مرتبط :

ارسال نظر

کد امنیتی رفرش

مطالب تصادفی

مطالب پربازديد