کشاورزی روز

( مقالات و تازه های دنیای کشاورزی و محیط زیست )
امروز دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
کشاورزی روز

كشاورزان به سمت تولید چای درجه یك تغییر جهت دهند

معاون فنی سازمان چای كشور گفت: ۱۴۰ كارخانه برای خرید برگ سبز چای با سازمان چای قرارداد بسته اند.

گودرز خردادپور در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خزر، گفت: برگ سبز چای در فصل بهار كیفیت بسیار خوبی دارد و كشاورزان باید از روشهایی برای برداشت استفاده كنند كه این كیفیت را حفظ كنند.

وی با اشاره به اینكه كشاورزان باید به سمت تولید چای درجه یك تغییر جهت دهند، افزود: ماشینهای برگ چین امكان انتخاب برگهای مناسب برای تولید چای كیفی را نمی دهند و با دست چین كردن، حجم تولید شده چای درجه یك از دو نوع دیگر بیشتر خواهد بود.

وی خاطرنشان كرد: با این روش تولید چای با كیفیت بیشتر فراهم می شود و می توان بازارهای داخلی و خارجی خوبی را كسب كرد.

خردادپور ادامه داد: چای ایران از كیفیت بسیار بالایی برخوردار است و این برتری مهم را بر بسیاری از چای های خارجی دارد كه بدون اسانسهای غیر مجاز و سموم شیمیایی تولید می شود.

وی با اشاره به اینكه یك سوم چای مورد نیاز كشور در داخل تولید می شود، تصریح كرد: برای دو سوم باقی مانده نیاز كشور واردات از كشورهای خارجی صورت می گیرد كه البته باید كیفیت و بررسی آن نیز از سوی سازمان چای كشور صورت گیرد.

وی افزود: تاكنون یك هزار و ۲۴۰ تن برگ سبز چای تضمینی از چایكاران و كارخانجات خریداری شده كه یك هزار و ۲۲۰ تن آن درجه یك بوده است.

وی درباره قیمت خرید برگ سبز چای اظهار كرد: چای با همان قیمت ابلاغ شده خریده می شود و در صورت هرگونه تغییر قیمت بلافاصله به چایكاران ابلاغ خواهد شد.

وی خاطرنشان كرد: در حال حاضر ۱۴۰ كارخانه برای خریداری برگ سبز چای قرارداد بسته اند و پیش بینی می شود با نزدیك شدن به روزهای اوج برداشت تعداد این كارخانه ها افزایش یابد.

محرر ـ رییس سازمان چای كشور ـ نیز با بیان این مطلب كه تاكنون ۴۰ هزار دفترچه چایكار از سوی ادارت تابعه چای در بین چایكاران استانهای شمالی توزیع شده است، گفت: مبلغ ۲ میلیارد و ۱۶۰ میلیون تومان تسهیلات به زراعی بابت انواع هرس و نگهداری و همچنین بیش از ۸ هزار تن انواع كودهای شیمیایی بین چایكاران استانهای شمالی توزیع شده است.

منبع :خبرگزارى ايسنا 

دسته بندی:
برچسب ها : سازمان چای , چای , برگ سبز چای , تولید چای , چایكاران ,
مطالب مرتبط :

ارسال نظر

کد امنیتی رفرش

مطالب تصادفی

مطالب پربازديد