کشاورزی روز

( مقالات و تازه های دنیای کشاورزی و محیط زیست )
امروز دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
کشاورزی روز

توليد 21 هزار تن محصولات ارگانيك كشاورزي

كاهش سموم به طور كلي و بخصوص سموم پر خطر، كاهش كودهاي شيميايي و توسعه بحث توليد كودهاي بيولوژيك در دستوركار سازمان قرار دارد

به گزارش ایانا رئيس سازمان جهادكشاورزي استان لرستان گفت. در برنامه پنجم توسعه به توليد محصولات ارگانيك توجه ويژه اي شده و در اين راستا و به تبع آن سازمان جهادكشاورزي لرستان در رابطه با توليد محصولات ارگانيك و نحوه عرضه اين محصولات به بازار مصرف به منظور ارتقاء سلامت جامعه نيز توجه دارد.

مهندس طاهري مقدم اقزود، در لرستان 15 درصد محصولات كاملاً ارگانيك هستند. در اين رابطه در استان 21 هزار تن توليد محصولات ارگانيك داريم. وي افزود سال قبل 12 هزار هكتار از مزارع استن تحت پوشش زنبور براكنون بوده كه در سال زراعي جاري اين ميزان به 55 هزار هكتار مي رسد.

وي با اعلام اينكه كاهش سموم به طور كلي و بخصوص سموم پر خطر، كاهش كودهاي شيميايي و توسعه بحث توليد كودهاي بيولوژيك در دستوركار سازمان قرار دارد اظهار داشت. در آينده نزديك و آماده شدن سيستم كار در خصوص توليد كودهاي بيولوژيك هم چنين شناسايي مزارعي كه بصورت ارگانيك هستند به مزارعي كه توليد محصول بصورت ارگانيك داشته باشند حمايت و محصولات آنها در غرفه هاي مخصوص بفروش مي رسد.

به گفته این مقام مسئول محصولات ارگانيك و سالم با كد وليبل مخصوص وارد بازارمصرف خواهند شد.لازم به ذكر است تقريباً گندم ، حبوبات، ذرت ، محصولات جاليزي و درختان هسته دار در لرستان جزء محصولات ارگانيك مي باشندو وي در پايان ازمسئولين بهداشت و درمان استان خواست از مزارع سبزي و صيفي كه مشكوك به استفاده از آبهاي آلوده هستند نمونه برداري كرده و جهت امحاء به سازمان جهادكشاورزي استان معرفي نمايند.

منبع : http://www.iana.ir

دسته بندی:
برچسب ها : محصولات ارگانيك , تولید محصولات ارگانيك كشاورزي , كاهش سموم , كودهاي بيولوژيك , كاهش كودهاي شيميايي ,
مطالب مرتبط :

ارسال نظر

کد امنیتی رفرش

مطالب تصادفی

مطالب پربازديد