کشاورزی روز

( مقالات و تازه های دنیای کشاورزی و محیط زیست )
امروز دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
کشاورزی روز

همایش ملی خاک و کشاورزی پایدار در دانشگاه ملایر برگزار شد

دبیر همایش ملی خاک و کشاورزی پایدار در دانشگاه ملایر از ارسال 243 مقاله به دبیرخانه این همایش خبر داد.

 

خانم سهیلا سادات هاشمی در این همایش اظهار کرد: از 243 مقاله ارسالی به دبیرخانه همایش، 163 مقاله پس از داوری پذیرفته شد.

 

وی افزود: از این تعداد مقالات، 34 مقاله به صورت شفاهی و 92 مقاله به صورت پوستر در همایش شرکت کرده و چکیده این مقالات در کتابچه همایش چاپ شد.

 

هاشمی هدف از برگزاری این همایش را تبادل یافته های جدید بین پژوهشگران علوم خاک و علوم کشاورزی با ارایه نوآوری های علمی، پیشنهاد راهکارهای علمی و عملی به سیاست گذاران، برنامه ریزان، مجریان بخشهای کشاورزی و دانشجویان در راستای دستیابی به توسعه پایدار خواند.

 

وی ابراز کرد: بیولوژی خاک و بیوتکنولوژی در کشاورزی پایدار، پیدایش و رده بندی خاک و ارزیابی تناسب اراضی، فرسایش و تخریب اراضی و حفاظت خاک و فیزیک خاک، رابطه آب، خاک و گیاه از جمله محورهای این همایش است.

 

دبیر همایش خاک و کشاورزی پایدار، شیمی، آلودگی خاک و سلامت گیاه، روشهای نوین و مدیریت عناصر غذایی در پایداری خاک و سلامت بشر و نانو تکنولوژی در علوم کشاورزی را ازدیگر محورهای این همایش عنوان کرد.

 

وی یادآور شد: استفاده بهینه و پایدار از خاک به عنوان یکی از مهمترین نعمات الهی زمانی ثمر بخش است که آشنایی کاملی از خصوصیات این منبع داشته باشیم و در حفظ و نگهداری از آن تلاش کنیم.

 

هاشمی کشاورزی پایدار را افزایش تنوع فعالیتها در مزرعه همراه با افزایش پیوندها و فرآیندهای میان آنها خواند و تصریح کرد: هدف از کشاورزی پایدار فراهم کردن امنیت غذایی همراه با افزایش کمی و کیفی آن ضمن در نظر گرفتن نیازهای نسلهای بعدی و حفاظت از منابع طبیعی، آب و خاک است. 

 

منبع : خبرگزاری ایسنا

دسته بندی:
برچسب ها : همایش ملی خاک و کشاورزی پایدار در دانشگاه ملایر , همایش ملی خاک و کشاورزی پایدار , خاک و کشاورزی پایدار , کشاورزی پایدار , کشاورزی ,
مطالب مرتبط :

ارسال نظر

کد امنیتی رفرش

مطالب تصادفی

مطالب پربازديد