کشاورزی روز

( مقالات و تازه های دنیای کشاورزی و محیط زیست )
امروز یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
کشاورزی روز

گزارش 100 روزه مشاور عالی وزیر کشاورزی

مشاور عالی وزیر جهاد کشاورزی گفت: با توجه به پتانسیل‌ها و امکانات موجود اگر اراده‌ای برای رفع مشکلات و نواقص گذشته وجود داشته باشد قطعا آینده‌ای روشن در انتظار کشاورزان و بخش کشاورزی خواهد بود.

 

سید محمدحسین شریعتمدار اظهار کرد: گرچه وزیر جهاد کشاورزی طی مدت کوتاه فعالیت خود و رییس جمهور در گزارش 100 روزه خود به مشکلات بخش‌های مختلف اقتصادی کشور از جمله بخش کشاورزی اشاره کرد اما با توجه به هدف‌گذاری‌ها و اقداماتی که صورت گرفته می‌توان به آینده بخش کشاورزی امیدوار بود.

 

وی افزود: گرچه مشکلات زیاد است ولی امکانات هم کم نیست اگر اراده در همه ارکان تصمیم‌گیران، مجریان، کشاورزان و بخش خصوصی وجود داشته باشد مشکلات حل می‌شود.

 

مشاور عالی وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: تفاوت اراده با تمایل این است که در تمایل انسان فقط آرزو می‌کند اما در اراده انسان ضمن این که تمایل به انجام کاری دارد تصمیم به انجام کاری برای رسیدن به هدفش می‌گیرد و آن تصمیم را اجرایی می‌کند.

 

شریعتمدار خاطرنشان کرد: همان گونه که در دهه‌های گذشته اراده برای رسیدن به تولید مطلوب و نهایتا خودکفایی به وجود آمد و به این هدف هم رسیدیم می‌توانیم امیدوار باشیم که با اراده و همتی بلند و تصمیم گیری درست آینده روشنی در انتظار بخش کشاورزی است.

 

وی تصریح کرد: اگر در سال‌های گذشته نیز روحیه پرسش‌گری و پاسخگری در کشور وجود داشت بسیاری از خلاءها و مشکلات کنونی به وجود نمی‌آمد.

 

مشاور عالی وزیر جهاد کشاورزی گفت: در حال حاضر با توجه به مشکلاتی که در بخش کشاورزی وجود دارد طی حدود 100 روزی که وزیر جهاد کشاورزی فعالیت خود را آغاز کرده اقدامات مناسبی انجام شده است.

 

شریعتمدار تاکید کرد: اگر در آینده به مسائلی مانند تجهیزات، اعتبارات، سرمایه‌گذاری کافی، ورود تکنولوژی و تجهیزات پیشرفته، آموزش روستاییان، برنامه‌ریزی دقیق و بهبود شرایط بازار و بازرگانی محصولات کشاورزی توجه کافی شود و اقدامات مناسبی در این زمینه صورت گیرد می‌توانیم سپیده صبحی که رییس جمهور وعده آن را داد برای بخش کشاورزی نیز متصور باشیم. 

منبع : خبرگزاری ایسنا

دسته بندی:
برچسب ها : کشاورزی , محصولات کشاورزی , جهاد کشاورزی , می‌توان به آینده بخش کشاورزی امیدوار بود ,
مطالب مرتبط :

ارسال نظر

کد امنیتی رفرش

مطالب تصادفی

مطالب پربازديد