کشاورزی روز

( مقالات و تازه های دنیای کشاورزی و محیط زیست )
امروز یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
کشاورزی روز

جابجایی و توزیع مرغ بدون کدرهگیری ممنوع شد + شماره پیامک

مدیر کل دفتر نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی سازمان دامپزشکی گفت: از امروز جابجایی و توزیع مرغ منجمد یا تازه کشتار شده بدون کدرهگیری در سراسر کشور ممنوع شد.

عباس عباسی در دومین جلسه کارگروه دائمی سلامت محصولات کشاورزی، با بیان اینکه اجرای کدرهگیری 10 رقمی روی بسته مرغ از سال گذشته آغاز و تا پایان آبان ماه 32 استان کشور تحت پوشش سامانه ردیابی قرار گرفته اند، افزود: در مراکز عرضه، هیچکس حق ندارد مرغی که فاقد کد رهگیری است، تحویل بگیرد و یا عرضه کند.

عباسی اظهارداشت: چنانچه بازرسان سازمان دامپزشکی، عرضه مرغ بدون کدرهگیری را مشاهده کنند، طبق قانون با عرضه کننده رفتار خواهند کرد.

وی گفت: مصرف کنندگان در صورت لزوم می توانند کد رهگیری را به سامانه 30008903 پیامک کند تا اطلاعات مربوط به مزرعه، استان و روستایی که مرغ تولید شده و همچنین نام کشتارگاه، روز کشتار و تاریخ اعتبار مصرف را بدست آورد.

عباسی تصریح کرد: اگر مصرف کنندگان درمورد مرغ خریداری شده مشکلی داشته باشند می توانند با شماره 1512 سازمان دامپزشکی در کل کشور تماس بگیرد تا موضوع پیگیری شود.

وی ابراز امیدواری کرد که سال آینده، خوراک دام و طیور نیز تحت سامانه ردیابی سازمان دامپزشکی قرار می گیرد.

مدیرکل دفترنظارت بربهداشت عمومی و مواد غذایی سازمان دامپزشکی ضمن تشریح مراحل کنترل و نظارت بر فرآیند سلامت و ایمنی فرآورده های خام دامی در کشور گفت: بیشترین ضایعات فرآورده های دام و طیور و خوراک دام در بخش حمل و نقل اتفاق می افتد و امیدواریم با سازوکارهایی که در نظر گرفته ایم در برنامه ششم توسعه، ضایعات حمل و نقل را به حداقل برسانیم.

وی کاهش ضایعات در بخش حمل و نقل دام و طیور را اقدامی بزرگ در وزارت جهادکشاروزی دانست و اظهارداشت: سازمان دامپزشکی بیش از 30 هزار خودرو را در ناوگان بهداشتی خود دارد که دارای کد بهداشتی و پروانه بهداشتی است و در سامانه این سازمان نیز ثبت شده اند.

 

منبع : خبرگزاری ایرنا

دسته بندی:
برچسب ها : بهداشت عمومی و مواد غذایی سازمان دامپزشکی گفت: ا , توزیع مرغ منجمد یا تازه کشتار شده , عرضه مرغ , مرغ , مرغ تولید شده , خوراک دام و طیور , سامانه ردیابی سازمان دامپزشکی , حمل و نقل دام و طیور ,
مطالب مرتبط :

ارسال نظر

کد امنیتی رفرش

مطالب تصادفی

مطالب پربازديد