کشاورزی روز

( مقالات و تازه های دنیای کشاورزی و محیط زیست )
امروز چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403
کشاورزی روز

صادرات فرآورده‌های دامی ایران به 10 کشور دنیا

رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور با بیان اینکه ورود بیماری‌های ویروسی دام و طیور از کشورهای همسایه، ایران را تهدید می‌کند، گفت: در حال حاضر ما به بیش از ۱۰ کشور دنیا صادرات فرآورده‌های دامی داریم. 
 محمدرضا صفری در مراسم افتتاحیه پنجمین کنگره بین‌المللی دامپزشکی طیور با بیان اینکه این کنگره توسط نظام دامپزشکی کشور به همراه انجمن بیماری های دامپزشکی طیور و برخی سازمان های دیگر برگزار شده است، اظهار داشت: برگزاری در چنین کنگره هایی نشان‌دهنده توانمندی های بخش غیردولتی و رشد این بخش طی سال های اخیر است.
رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور با اشاره به اینکه محور کنگره فوق بیماری های ویروسی طیور است، افزود: بیماری های ویروسی مهمترین بیماری های حوزه طیور هستند که از جمله آنها می توان به آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان نیوکاسل، برونشیت، گامبورو و... اشاره کرد.
صفری با اشاره به اینکه در حال حاضر مهمترین مسئله برای ما مدیریت سلامت گله های طیور است، ادامه داد: اهمیت این کنگره از این جهت است که کشور ما در شرایط خاصی قرار گرفته و ورود بیماری های واگیردار دام و طیور از کشورهای همسایه ایران را تهدید می کند.
وی اضافه کرد: چراکه کشورهای پیرامون ایران به دلیل مسائل تروریستی و امنیتی درگیری های زیادی دارند و سطح بهداشت و سلامت دامپزشکی در آنها به شدت افت کرده است و همین مسئله ما را نیز در معرض خطر قرار می دهد، بنابراین اهمیت کنگره بین المللی دامپزشکی طیور از این جهت است که ما می توانیم برای پیشگیری از وضعیت مطلوب پروتکل های بهداشتی تهیه کنیم.
رئیس سازمان نظام دامپزشکی با بیان اینکه ایران روابط جدیدی را در سطح بین المللی آغاز کرده است، گفت: شرایط جدید از دو جهت برای ما اهمیت دارد. نخست اینکه می توانیم دانش های بین المللی را به درون کشور ارتقاء دهیم و مسئله دوم کمک به افزایش صادرات مواد غذایی است.
وی با اشاره به اینکه صادرات مواد غذایی در بخش دام و طیور بسیار برجسته است، ادامه داد: خوشبختانه در حال حاضر ایران به بیش از ۱۰ کشور صادرات فرآورده های دامی انجام می دهد، ضمن اینکه دامپزشکی می تواند نقش بسیار مهمی در تضمین سلامت این مواد غذایی داشته باشد.
صفری همچنین شکل گیری زنجیره های تولیدی در صنعت طیور را مورد اشاره قرار داد و افزود: واحدهای بزرگ مرغداری در کشور در حال شکل‌گیری است که مدیریت سلامت و بیماری های آنها با سایر واحدها بسیار متفاوت خواهد بود.

منبع : سایت وزارت جهاد کشاورزی 

دسته بندی:
برچسب ها : صادرات فرآورده‌های دامی ایران , صادرات فرآورده‌های دامی , صادرات , فرآورده‌های دامی ایران , فرآورده‌های دامی , سازمان نظام دامپزشکی کشور , افتتاحیه پنجمین کنگره بین‌المللی دامپزشکی طیور , انجمن بیماری های دامپزشکی طیور , بیماری های ویروسی طیور , آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان نیوکاسل، برونشیت، گامبورو و... , ادرات مواد غذایی در بخش دام و طیور , دامپزشکی , شکل گیری زنجیره های تولیدی در صنعت طیور , مرغداری ,
مطالب مرتبط :

ارسال نظر

کد امنیتی رفرش

مطالب تصادفی

مطالب پربازديد