کشاورزی روز

( مقالات و تازه های دنیای کشاورزی و محیط زیست )
امروز دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
کشاورزی روز

پیشنهاد وزیر جهاد کشاورزی برای صادرات 3 میلیون تن گندم و آرد

معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی گفت: با توجه به خودکفایی ایران در تولید گندم، وزیر جهاد کشاورزی پیشنهاد صادرات 3 میلیون تن گندم دوروم، آرد و مشتقات آن را به شورای اقتصاد ارائه داده است. 

به گزارش کشاورزی روز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، دکتر عبدالمهدی بخشنده در حاشیه مراسم امضای اسناد همکاری های کشاورزی ایران و چین با بیان این که از آغاز فصل برداشت تاکنون 14.5 میلیون تن گندم تولید شده است،تصریح کرد: تاکنون 11.5 میلیون تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان به ارزش 14 هزار و 500 میلیارد تومان خریداری و 10 هزار و 500 میلیارد تومان از بهای آن به کشاورزان پرداخت شده است.

وی با اشاره به این که هفته گذشته، بنابر اعلام قبلی وزیر جهاد کشاورزی، 3 هزار میلیارد تومان از طلب گندمکاران از طریق فروش اوراق مشارکت تامین و پرداخت شد،از کشاورزان به خاطر تاخیر بوجود آمده عذرخواهی و خاطرنشان کرد: پیگیری های ویژه و مستمر برای پرداخت باقی مطالبات گندمکاران از طریق دستگاه های اقتصادی ذیربط نظیر وزارت اقتصاد و سازمان برنامه و بودجه ادامه دارد.

دکتر بخشنده با اشاره به خودکفایی کشور در تولید گندم و بی نیازی از واردت،عنوان کرد:هم اکنون آرد مورد نیاز نانوایان با قیمت هرکیلوگرم 660 تومان و آرد مورد نیاز صنف و صنعت با قیمت هر کیلوگرم 900 تومان از تولید داخل تامین است.

معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی اظهار داشت: فصل زراعی جدید در مناطق سردسیر آغاز و نهاده های مورد نیاز کشاورزان به طور کامل تامین شده است.

وی در مورد زمان اعلام قیمت خرید تضمینی محصولات کشاورزی یادآور شد:وزارت جهاد کشاورزی از حدود دو ماه پیش قیمت پیشنهادی خود را به دبیرخانه شورای اقتصاد ارائه کرده و به طور معمول براساس قانون تا اوایل مهرماه هر سال قیمت خرید تضمینی محصولات کشاورزی پس از تصویب در شورای اقتصاد از سوی دولت اعلام می شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان این که سالانه 19 میلیون تن میوه در کشور تولید می شود در مورد واردات میوه،گفت: به جز چهار میوه گرمسیری موز، نارگیل، انبه و آناناس که توسعه کشت و تولید آن در کشور با محدودیت روبروست، واردات انواع میوه به کشور ممنوع است.

دکتر بخشنده درباره قاچاق میوه گفت: در چند سال اخیر ورود میوه قاچاق به کشور موجب بروز آفت و خسارت به بخش کشاورزی شده است.

وی با اشاره به این که در قانون دستگاه های متولی مقابله با قاچاق میوه و کالا مشخص شده اند،خاطرنشان ساخت: وزارت جهاد کشاورزی در صورت اطلاع از موارد قاچاق،مراتب را سریع به دستگاه های ذی ربط گزارش می دهد.

وی درباره واردات برنج خاطرنشان کرد: بر اساس اعلام دستگاه های ذیربط، از آغاز ممنوعیت واردات برنج همزمان با فصل برداشت، حتی یک کیلوگرم برنج به کشور وارد نشده است.

دسته بندی:
برچسب ها : زمان اعلام قیمت خرید تضمینی محصولات کشاورزی , خرید تضمینی محصولات کشاورزی , خرید تضمینی , محصولات کشاورزی , خودکفایی ایران در تولید گندم , تولید گندم , جهاد کشاورزی , پیشنهاد صادرات 3 میلیون تن گندم دوروم، آرد و مشتقات آن , دکتر عبدالمهدی بخشنده , از آغاز فصل برداشت تاکنون 14.5 میلیون تن گندم تولید شده است , گندم مازاد , گندم , معاون وزیر جهاد کشاورزی , میوه قاچاق , ممنوعیت واردات برنج همزمان با فصل برداشت , ممنوعیت واردات برنج , واردات برنج , برنج ,
مطالب مرتبط :

ارسال نظر

کد امنیتی رفرش

مطالب تصادفی

مطالب پربازديد