کشاورزی روز

( مقالات و تازه های دنیای کشاورزی و محیط زیست )
امروز دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
کشاورزی روز

35 هزار برنج و شكر تنظيم بازاری در كشور توزيع می شود

معاون بازرگانی داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران از آغاز توزیع ۳۰ هزار تن برنج و ۵ هزار تن شکر در راستای تنظیم بازار در فروشگاه‌های زنجیره‌ای خبر داد.

به گزارش کشاورزی روز به نقل از روابط عمومي شركت بازرگانی دولتی ايران، حسن عباسی معروفان درباره زمان و نحوه عرضه شكر و برنج برای تنظيم بازار، گفت: ستاد تنظیم بازار در استانها زیر نظر سازمان جهادکشاورزی، شبکه توزیع مورد اطمینانی دارند که در هر شهرستان مشخص شده و توزیع در آنجا انجام می‌شود.

عباسی معروفان خاطر نشان كرد كه مقرر شده تا با افزايش عرضه اين دو كالا، 30 هزار تن برنج و 5 هزارتن  شكرتوزيع شود.

وي عنوان كرد: فروشگاه‌های طرف قرارداد ستاد تنظیم بازار هر استان اقدام به توزیع این کالاها می‌کنند و در هر استان نوع فروشگاه ممکن است متفاوت باشد؛ اما در همه استان‌ها یک یا چند فروشگاه‌ زنجیره‌ای توزيع كننده اين كالاها خواهد بود كه به مردم استان در این زمینه اطلاع رسانی خواهد شد.

معاون بازرگانی داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: در تهران نيز توزیع برنج و شکر تنظیم بازاری از طریق تمام  فروشگاه‌های زنجیره‌ای انجام خواهد شد كه  قیمت هرکیلوگرم برنج کمتر از ۴ هزارتومان و  شکر هر کیلوگرم ۲۵۲۰ تومان می باشد.

عباسی معروفان افزود: عرضه این اقلام تنظیم بازاری با قیمت مصوب در سطح فروشگاههای زنجیره ای بطور طبیعی باعث تعدیل قیمت این اقلام در سطح بازار خواهد شد.

وی درباره زمان آغاز توزیع برنج و شکر دولتی در بازار، اضافه کرد: ما روز چهارشنبه این مساله را  به استان‌ها اعلام کردیم و فکر می‌کنم توزیع این کالاها از امروز (شنبه) آغاز شود.

معروفان درباره آخرین وضعیت قیمت شکر نیز اظهاركرد: شکر ارزان شده و نرخ آن در عمده فروشی‌ها به زیر قیمت مصوب کاهش یافته است؛ به طوريكه نرخ مصوب این کالا ۲۵۲۰ تومان است درحالی‌که نرخ فروش آن در روز چهارشنبه گذشته ۲۵۰۰ تومان بود.

معاون بازرگانی شرکت بازرگانی دولتی ایران ادامه داد: اگرچه خیلی از موارد شكر عرضه شده در بورس فروش نرفته است، اما ما همچنان شكر عرضه خواهيم كرد و امروز هم شکر در بورس عرضه می شود.

عباسی معروفان خاطر نشان کرد: عده‌ای فکر می‌‌كردند قیمت این کالا گران‌تر می شود و سود می‌كنند به همین دلیل آن را می‌خریدند و انبار می‌کردند؛ اما  الان که می‌بینند قیمت بازار آزاد  و نرخ  دولتی شکر یکی است رغبتی به خرید آن ندارند.

دسته بندی:
برچسب ها : برنج و شكر تنظيم بازاری , برنج و شكر تنظيم بازاری در كشور توزيع می شود , برنج , شکر , تنظیم بازار , زمان و نحوه عرضه شكر و برنج برای تنظيم بازار , سازمان جهادکشاورزی , توزیع برنج و شکر تنظیم بازاری از طریق تمام فروشگاه‌های زنجیره‌ای ,
مطالب مرتبط :

ارسال نظر

کد امنیتی رفرش

مطالب تصادفی

مطالب پربازديد