کشاورزی روز

( مقالات و تازه های دنیای کشاورزی و محیط زیست )
امروز یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
کشاورزی روز

امضای یادداشت تفاهم شیلاتی میان جمهوری اسلامی ایران و آفریقای جنوبی

 به گزارش کشاورزی روز به نقل از روابط عمومی سازمان شیلات ایران در دیدار رسمی دکتر حسن صالحی معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران از آفریقای جنوبی در راس یک هیات ده نفره از مدیران بخش های خصوصی، در تاریخ 96/3/9 سند همکاری های شیلاتی در 13 بند به امضاء رسید.

در این دیدار دکتر حسن صالحی با دکتر بحکی سیله ( Bheki cele ) معاون وزیر کشاورزی، جنگلداری و شیلات آفریقای جنوبی ملاقات و ضمن ارائه گزارشی از توانمندی های شیلات ایران در زمینه تکثیر و پرورش آبزیان به ویژه میگو،  ماهی قزل آلا و همچنین صید و صیادی، آمادگی شیلات ایران را برای توسعه همکاری ها در کلیه زمینه ها به ویژه تبادل کارشناس و آموزش در زمینه صید و صیادی اعلام نمود.

در ادامه دکتر سیله ابراز خرسندی از بازدید سال گذشته خود از جمهوری اسلامی ایران و آشنایی با شیلات ایران به آمادگی کشورش برای همکاری در کلیه زمینه های شیلاتی اشاره نمود و امضای این یادداشت تفاهم شیلاتی را فراهم نمودن بسترهای مناسب همکاری به ویژه حضور بخش های خصوصی میان دو کشور دانست.

گفتنی است در طول مدت اقامت هیأت ایرانی در آفریقای جنوبی، طرف های ایرانی موفق به بازدید از امکانات در زمینه های ساخت شناور، کارخانه عمل آوری، مرکز تولید تخم چشم زده ماهی قزل آلا، مهندسین مشاور و مذاکره مستقیم با همتای خود از مدیران بخش های خصوصی آن کشور شدند.

 

 


دسته بندی:
برچسب ها : جمهوری اسلامی ایران و آفریقای جنوبی , ایران , آفریقای جنوبی , دکتر بحکی سیله , دکتر حسن صالحی , شیلات ایران , شیلات , یادداشت تفاهم شیلاتی , ماهی قزل آلا , صید و صیادی , میگو ,
مطالب مرتبط :

ارسال نظر

کد امنیتی رفرش

مطالب تصادفی

مطالب پربازديد