کشاورزی روز

( مقالات و تازه های دنیای کشاورزی و محیط زیست )
امروز یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
کشاورزی روز

کشت 37 هکتاری گل محمدی در کوهستان های آمل

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل از توسعه و کشت گل محمدی در 37 هکتار از اراضی شیبدار روستاهای منطقه کوهستانی بالالاریجان این شهرستان در سال جاری خبر داد.

به گزارش کشاورزی روز به نقل از ایلنا ، سیدحسین اسلامی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل با بیان اینکه گل محمدی در ایران در مناطق مرتفع و خشک و ارتفاعات 2 تا 3 هزار متر بالاتر از سطح دریا کشت می شود، گفت: استان هایی نظیر اصفهان، کرمان، فارس و آذربایجان شرقی از تولیدکنندگان اصلی گل محمدی در کشور هستند.

وی با اظهار اینکه تولید یک لیتر اسانس گل محمدی نیازمند استفاده از 4 تن گلبرگ است، درخصوص این گل گفت: گل محمدی خواص دارویی فوق العاده ای دارد و موجب برطرف کردن سرفه های مزمن، درمان دردهای شکمی و مشکلات گوارشی، رفع اندوه و غم و اضطراب شده و حتی بوئیدن عطر این گل در درمان افسردگی بسیار موثر است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل ادامه داد: به منظور توسعه کشت گل محمدی در منطقه کوهستانی لاریجان این شهرستان، با تلاش کارشناسان جهاد کشاورزی و مرکز جهاد کشاورزی بالالاریجان در مجموع 37.5 هکتار از اراضی شیبدار این منطقه به کشت و توسعه گل محمدی اختصاص داده شده که 17.5 هکتار در روستای نوا و 20 هکتار در روستای لاسم است.

این مقام مسوول بیان کرد: برای تامین آب زراعی پروژه 17.5 هکتاری روستای نوا در مسیری بطول یک هزار و 550 متر با لوله پلی اتیلن 90 میلی متری و احداث 2 استخر ذخیره یکی به حجم 50 مترمکعب و دیگری با حجم 84 مترمکعب شروع که مبلغ اعتباری تامین شده برای لوله گذاری و احداث استخر ذخیره آب از محل اعتبار اراضی شیبدار کم بازده 170 میلیون تومان است.

وی افزود: به منظور توسعه و کشت گل محمدی در 17.5 هکتار، طرح آبیاری تحت فشار در 2 باغ مجاور هم در روستای نوا با اعتبار 123 میلیون تومان از محل اعتبارات آبیاری تحت فشار تامین شده است.

اسلامی با اشاره به رضایتمندی بهره برداران از پیشرفت فیزیکی این پروژه ها، بیان کرد: برای تامین آب زراعی باغ گل محمدی روستای لاسم در 20هکتار، 2 کیلومتر لوله گذاری و با احداث 2 استخر ذخیره آب به ابعاد 84 مترمربع از محل پروژه های اراضی شیبدار، یک هزار و 800میلیون ریال اعتبار اختصاص یافت که نظارت کارشناسان زیربنایی جهادکشاورزی این شهرستان بطور مستمر تا پایان طرح ادامه دارد.

دسته بندی:
مطالب مرتبط :

ارسال نظر

کد امنیتی رفرش

مطالب تصادفی

مطالب پربازديد