کشاورزی روز

( مقالات و تازه های دنیای کشاورزی و محیط زیست )
امروز چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403
کشاورزی روز

تصاویر 50 گونه جانوری در حال انقراض بر روی پیراهن ملی‌پوشان 50 رشته ورزشی ایران

سرپرست دفتر محیط زیست و توسعه پایدار وزارت ورزش و جوانان با اشاره به بازگشت نقش یوز آسیایی بر روی پیراهن و البسه تیم ملی کشورمان گفت: ۵۰ تصویر گونه‌های جانوری در حال انقراض کشور در البسه ۵۰ رشته ورزشی کشورمان نقش خواهد بست.

رضا شجیع درباره بازگشت طرح و نقش یوزپلنگ آسیایی بر روی پیراهن تیم ملی فوتبال کشورمان اظهار کرد: با پیگیریهای وزیر ورزش و جوانان و مسئولان فدراسیون فوتبال کشورمان تیم ملی فوتبال از این پس در تمامی دیدارها با لباس منقش به یوزپلنگ آسیایی حضور خواهد یافت.

وی ادامه داد: اتوبوس اختصاصی تیم ملی فوتبال نیز در حال آماده شدن است و بر روی بدنه آن، طرح یوزپلنگ آسیایی نقش می‌بندد و این کار مهم نیز به همت فدراسیون فوتبال انجام می‌گیرد.

 توجه تمام فدراسیونهای کشور به گونه‌های در حال انقراض

سرپرست دفتر محیط زیست و توسعه پایدار وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه رایزنی برای نقش بستن تصاویر سایر گونه‌های در حال انقراض نیز با دیگر فدراسیونهای ورزشی کشورمان انجام گرفته است، تصریح کرد: فدراسیونهای ورزشی کشورمان در رابطه با معرفی گونه‌های جانوری در حال انقراض فعال شده‌اند و در حال رایزنی با فدراسیونهای جهانی هستند تا آنها نیز از البسه منقش به تصویر گونه‌های در حال انقراض استفاده کنند.

شجیع خاطر‌نشان کرد: مکاتبات برخی فدراسیونهای کشورمان با فدراسیونهای جهانی انجام گرفته تا بتوانیم پیراهن تمام ملی‌‌پوشان ورزشی کشورمان را به تصاویر گونه‌های در حال انقراض منقش کنیم و این مهم تا پایان سال بعد از تایید نهایی عملیاتی خواهد شد.

تصاویر 50گونه جانوری در حال انقراض بر روی پیراهن ملی‌پوشان 50 رشته ورزشی 

وی با بیان اینکه 50 تصویر گونه‌های جانوری در البسه  50 رشته ورزشی کشورمان نقش خواهد بست، اظهار کرد: به‌عنوان مثال  نقش تصویر فاخته برای ورزشکاران معلولان و جانبازان کشورمان و نقش تصویر درنا برای البسه والیبالیستهای کشورمان در نظر گرفته شده است و امیدواریم هر چه زودتر به نتیجه برسد.

شایان ذکر است که طرح یوزپلنگ آسیایی که در سال 2014  بر روی پیراهن تیم ملی نقش بسته بود تا از بقای نسل یوز ایرانی د‌‌رحوزه ورزش  حمایت شود، بعد از تغییرات در راس فیفا مورد مخالفت قرار گرفت اما بعد از ماهها تلاش این طرح حمایتی از این گونه در حال انقراض دوباره بر پیراهن ملی پوشان نقش می‌بندد.

منبع : سایت سازمان حفاظت محیط زیست


دسته بندی:
برچسب ها : سرپرست دفتر محیط زیست و توسعه پایدار وزارت ورزش و جوانان , دفتر محیط زیست و توسعه پایدار وزارت ورزش و جوانان , محیط زیست , وزارت ورزش و جوانان , توجه تمام فدراسیونهای کشور به گونه‌های در حال انقراض , معرفی گونه‌های جانوری در حال انقراض , تصاویر 50 گونه جانوری در حال انقراض , پیراهن ملی‌پوشان , پیراهن ملی‌پوشان ایران , گونه‌های در حال انقراض ,
مطالب مرتبط :

ارسال نظر

کد امنیتی رفرش

مطالب تصادفی

مطالب پربازديد